Alternatief mysql_fetch_array/assoc()?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JochemBr

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2013
Ik ben bezig met een nieuwssite (probeersel) aan het maken, maar als ik nieuws uit de db op wil vragen, geeft hij deze fout:
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/u633772469/public_html/test-it/panel/nieuws/index.php on line 8

Dit is de php-code die ik gebruik:
PHP:
$news_sql = "SELECT * FROM news ORDER BY news_datatime DESC";
$news_result = mysql_query($news_sql);

while($news=mysql_fetch_assoc($news_result)){
?>
<table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">    
<tr>       <td>            
<span>
<?PHP echo $news['news_datatime']; ?>
</span>
<br>            
<b><?PHP echo $news['news_header']; ?></b>        
</td>    
</tr>    
<tr>        
<td>            
<span>
<?PHP echo $news['news_main']; ?>
</span>        
</td>    
</tr>    
<tr>        
<td>            
<hr width="400" size="1" noshade />        
</td>    
</tr>
</table>
<?PHP
Ik had ook gehoord en gelezen dat mysql_fetch_array/assoc() niet meer word ondersteund!

Is hier een alternatief voor, of niet?

p.s. de website is gehost bij freehostingnoads.net

De mysql_ worden ooit een keer vervangen door mysqli_ en dat werkt verder gewoon hetzelfde.

De foutmelding de je krijgt is de standaard fout die zo'n beetje iedereen maakt in het begin; je controleert niet of je query wel correct is uitgevoerd. mysql_query geeft FALSE terug als de query niet kon worden uitgevoerd en als je die FALSE aan de fetch functies geeft dan geeft dan gaat fegtch klagen dat je FALSE doorgeeft, in plaats van en restultset.

Is deze MySQL-query dan correct, of niet?
Zo niet, wat dan?

Ik heb de query ook getest in het SQL-Window van pma, daar deed hij het wel goed.
Zou het ook aan het 'php.ini' bestand van freehostingnoads.net kunnen liggen?
Dat dacht ik eigenlijk als eerste

Waarom ga je niet gewoon foutcontrole toepassen in je code? Daar zit de fout toch?

Ja.

Heb je de link die ik je heb gegeven uberhaupt bekeken? Want je doet vanalles behalve wat er op die link wordt aangeraden te doen.

Ja, ik heb er wel op gekeken, maar er stond een melding van dat het in php 5.5.0 niet meer werkte.
Ik heb mysql_error() toegepast. Fout: Geen database geselcteerd... Dat opgelost, ik heb alles ook naar mysqli_.... veranderd, maar nu krijg ik deze meldingen:
Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in /home/u633772469/public_html/test-it/panel/nieuws/index.php on line 6

Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/u633772469/public_html/test-it/panel/nieuws/index.php on line 8

Warning: mysqli_error() expects exactly 1 parameter, 0 given in /home/u633772469/public_html/test-it/panel/nieuws/index.php on line 8

Hij geeft ook geen 'mysql_errors' weer

De melding geeft aan dat er 2 parameters worden verwacht en je er maar één geeft:
Dus dan zul je even in de documentatie moeten kijken:

Code:
mysqli_query ( mysqli $link , string $query)
http://nl1.php.net/mysqli_query

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan