Alternatief taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
In Windows zit Windows Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del). Nu weet ik dat er alternatieven zijn, maar ik zoek een goede die ook spywarevrij is. Het liefst heb ik er een freeware-programma voor:)

Alvast bedankt:thumb:

Die eerste vind ik er niet echt geweldig uit zien. Die tweede is mooi, maar ik ben geen lid en zal dus moeten betalen.

Maar het gaat wel lukken.

Bedankt voor het meedenken:thumb:

Ik kwam vandaar "Process Explorer" tegen in een filmpje. Deze is freeware en heb ik gedownload. Ik ga het hiermee is aankijken:)

Nog even een vraagje:) Wat is eigelijk de reden dat je dat wil? En laat even weten hoe het met dat programmaatje gaat:)

Ik wilde een ander omdat Windows Taakbeheer regelmatig weigert als ik Ctrl+Alt+Del doe.
Ik wilde ook graag iets wat uitgebreider is.

Process Explorer is een stuk uitgebreider en ik heb ook nog lang niet alle functie's ontdekt. Uiterlijk is nogal anders dus het is even wennen.

Het is mijn alleen niet gelukt om de gewone Task Manager te vervangen. Optie zit er wel in, maar werkt niet.

Het is ook makkelijk om te zoeken naar onbekende processen. Er zit namelijk een mogelijkheid in om direct te zoeken via Google of via MSN Search.

Mooi :D Dan ga ik die ook eens bekijken :) Dank voor de uitleg

Ik maak al een lange tijd gebruik van Process Explorer op meerdere pc's en vind het een stuk handiger dan Windows Taakbeheer. Het doet bijna nooit moeilijk bij het beëindigen van processen, terwijl Taakbeheer nog wel eens wil weigeren.

Voor iemand die zijn systeem van onder tot boven in de gaten wil houden zitten er heel veel mogelijkheden in (waar ik de meeste ook niet van ken).

Ik heb overigens nog niet meegemaakt dat het windows taakbeheer niet wil vervangen, is dat na een reboot nog zo?

Enkele handigheidjes van Process Explorer:
  • Je kunt processen "pauzeren". Bijvoorbeeld als windows update om de zoveel seconden een melding geeft dat de pc opnieuw opgestart moet worden. Je kunt het process beeindigen, maar deze wordt vaak vanzelf weer opgestart. In Process Explorer kun je rechtsklikken op het process, vervolgens kies je "suspend" en het process is er nog wel, maar voert niets meer uit. :)

• Daarnaast kun je voor elk process afzonderlijk CPU gegevens en dergelijke bekijken door de properties van een process te bekijken.

• Via View -> System Information kun je de 'overal' gegevens van de pc bekijken. Het handige hiervan vind ik dat je een grafiek hebt met CPU usage history, waarbij je in de hoek een vakje met gegevens krijgt als je er met de muis overheen beweegt. Als je dan je muis op een piek van de CPU zet dan kun je zien welk proces op dat moment het grootste was en waarschijnlijk de oorzaak van de piek is/was.

Dit even ter informatie :)

Ik heb hem ondertussen ook en het is inderdaad erg handig :) ook jij bedankt base:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan