• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alternatief voor Excel2013 functie FORMULETEKST ivm gebruik Excel2010 (celnaam)

Status
Niet open voor verdere reacties.

logkroon

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Ik heb thuis in Excel2013 een rekentool gemaakt die op mijn werk door meerdere afdeling gebruikt gaat worden. Nu blijkt dat ik perongelijk meerdere keren dezelfde functie heb gebruikt die in Excel2010 niet beschikbaar is. De functie heb ik gebruikt op het tabblad dat essentieel is voor de werking van de tool. Ik zoek dus nu een alternatief, wie kan meedenken? Het gaat om de functie FORMULETEKST.

Even een versimpeld voorbeeld, zie bestand Bekijk bijlage vraag17mrt.xlsx en afbeelding van het bestand hieronder

vraag17mrt.PNG

Dat kan met iets als dit:
Code:
Function formuletekst(par1 As Range) As String
    formuletekst = par1.Formula
End Function

Soms zijn dingen dusdanig simpel dat je daar inderdaad niet aan denkt :D

@edmoor,

Je gebruikt in jouw UDF dezelfde naam als een bestaande functie in XL-2013. Gaat dit geen problemen geven als iemand het bestand in XL-2013 opent? Welke zal dan aangeroepen worden?:confused:

Dat heb ik getest en de UDF lijkt voorrang te hebben boven de Excel formule. Het heeft bij mij in ieder geval geen probleem opgeleverd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan