Alternatief voor LDDate en Microsoft Date and Time Picker

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo allemaal,

ik wil graag in een invoerscherm van een planning een datum aan kunnen geven. Dit wou ik doen door gebruik te maken van een soort van kalender die zich opent. Nu heb ik er een LDDate (SEP Date control) in staan maar de waarde hiervan kan ik niet in een werkblad plaatsen. De Microsoft Date and Time Picker Control heb ik niet.

Is er nog een ander alternatief waarbij de kans op fouten bij het invoeren van een datum verkleind wordt? Of is zoiets zelf in elkaar te zetten?

Alvast bedankt!

HJ25, het i-net staat vol met zelfgemaakte DatePickers...
Zoek maar eens op 'vba datepicker excel 2010', maar in mijn archief heb ik er ook 1.

Weet niet meer van welke gebruiker, maar de credits voor dit bestand zijn dus voor diegene..

Bijlagen

Ja ik heb er ook wel eentje gevonden maar deze zat nogal ingewikkeld in elkaar...
Ik wil die van jou gebruiken, maar wanneer ik op een knop druk komt het scherm tevoorschijn en kan de datum ingevuld worden.
Hoe kan ik er dan voor zorgen dat de datum die aangeklikt wordt in TextBox1 terecht komt?

Laatst bewerkt:
ActiveCell aanpassen naar Textbox1.Value of .Text in subs onder de knoppen. Moet je ff proberen...
Code:
Private Sub D1_Click()
    ThisButton = D1.ControlTipText
    ChkDate
    [COLOR="#FF0000"]Textbox1.Value[/COLOR] = ThisButton
    Unload Me
End Sub
Dat kan het snelst als volgt:
- Selecteer alle subs van de knoppen
- CTRL + H
- Zoeken naar; ActiveCell
- Vervangen voor; Textbox1.Value

Laatst bewerkt:
Top ik heb hem in hetzelfde userform staan en hij doet het. Kan dit ook wanneer de calendar in een aparte userform staat? Zo ja, hoe zou dit kunnen?

Dat kan wel, maar dan zou je in de userform met textboxen bijv:
Code:
Private Sub Textbox1_Click()
    Hide Me
    Show calender 'of hoe je hem ook noemt
End Sub
En in je calender bij de knoppen, waar we het net over hadden, iets van:
Code:
Private Sub D1_Click()
    ThisButton = D1.ControlTipText
    ChkDate
    Userform1.Textbox1.Value = ThisButton
    Unload Me
    Show Userform1 'of hoe je userform ook mag heten
End Sub

Jaaaa top!! Helemaal goed!! Er moest dus gewoon nog "UserForm1." voor komen te staan :P Bedankt spaarie!

Hallo allen,
ik ben bezig met een bestand om uren in te kunnen registreren voor een bepaalde dag. Nu wou ik gebruikmaken van de datepicker die hier aangereikt is. Ik heb hem nu zo aangepast dat ik hem kan gebruiken en hij werkt ook helemaal prima. Ik wil alleen één ding anders: wanneer ik nu bijvoorbeeld 28 juli 2014 aanklik krijg ik in de textbox 7-28-2014. Dit moet eigenlijk 28-7-2014 zijn. Oftewel: eerst de dag, dan de maand en dan het jaartal. Ik heb al wat zaken geprobeerd aan te passen maar helaas zonder succes. Iemand die mij hierbij kan helpen?
Alvast bedankt!Bekijk bijlage Datum.xlsm

Is en blijft een vervelende kwestie die datums...
Code:
Toevoegen.TextBox1.Value = DateValue(ThisButton)

Haha ja maar als het eenmaal goed werkt is het wel erg handig!
Het lukt toch nog niet helemaal. In sommige gevallen wordt de juiste datum weergegeven, maar in andere gevallen blijven de dag en maand verkeerd om staan... Het gaat om 1 augustus t/m 12 augustus. Ik zie in het programmeerwerk geen verschillen met de rest...
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Bekijk bijlage Datum.xlsm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan