alternatief voor zero-width whitespace?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glest

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Hoi allemaal,

Iedereen kent het probleem nu onderhand wel, lange onafgebroken tekst zonder spaties kan de layout van je site behoorlijk verprutsen. Om daar iets aan te doen kun je (met php) een zero-width whitespace plaatsen (& #8203; ) tussen te lange woorden.

Er is alleen één probleem met dit teken, het kan gekopieerd worden. Als een link (die zijn vaak lang) onderbroken wordt met dit teken en een gebruiker kopieert de link dan krijgt de gebruiker hoogst waarschijnlijk een 404.

Links kun je natuurlijk op klikken, maar soms is er data die in een bestand geplakt moet worden. Als die onderbroken wordt door zo'n scheidingsteken is er een grote kans dat het bestand niet meer werkt. Niet alle tekstverwerkers filteren hem er namelijk uit.

Wat ik me dus afvraag, weet iemand iets, het maakt niet uit wat, dat in het midden van tekst geplaats kan worden wat de tekst opbreekt, wat niet zichtbaar en niet gekopieerd kan worden? Het is niet de bedoeling dat er altijd een regeleinde komt, dus een block element kan al niet.

Ik heb al geprobeerd een lege span te plaatsen, maar dat werkte niet.

Bij voorbaat dank :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan