Altijd automatisch printen naar manual paper tray

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myclos81

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Hallo,

ik heb een programma in C# die altijd zou moeten printen naar een manual paper tray. Hoe doe ik dit?
Als de manual paper tray leeg is zou hij ook niet uit de andere cassettes mogen nemen, daar zit namelijk ander papier in.

Onderstaande heb ik reeds geprobeerd maar werkt niet:

Code:
ReportDocument cryRpt = new ReportDocument();
            cryRpt.Load(rap.SDirectory + rapportNaam);

cryRpt.PrintOptions.PaperSource = (CrystalDecisions.Shared.PaperSource)System.Drawing.Printing.PaperSourceKind.Manual;
// en
cryRpt.PrintOptions.PaperSource = PaperSource.Manual;

Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt.

Mvg,
M81

De meeste laserprinters zijn zo ingericht dat als er geprint wordt naar een tray die leeg is de afdruktaak tóch wordt geaccepteerd en er automatisch een 'failover' plaatsvindt naar (een) andere tray(s). Is dat inderdaad het geval, dan gaat je huidige programmering daar niets aan kunnen doen. Check dat dus goed na!
[Meest 'veilige' methode zou zijn om in je programma vooraf te checken of er papier zit in de manual tray en dan een weigering te laten geven als er (op dat moment) geen papier in blijkt te zitten. Geen idee of dat (technisch/programmatisch) kan, maar je kunt even in Google e.d. zoeken of daar code voor beschikbaar is.]

Hier lijkt een c# methode te staan die alle onderscheiden baksoorten van een (netwerk-)printer doorloopt en dan de juiste bakaanduiding voor 'handmatig' in een variabele stopt die je kunt gebruiken tijdens je effectieve printopdracht.
[Let op dat in c# backslashes in UNC-paden blijkbaar moeten worden 'geescaped', dus \\printerserver\printer wordt \\\\printerserver\\printer. Ik neem overigens aan dat het ook mogelijk moet zijn om een specifieke lokale printer (of de default printer) aan te geven, maar dat zal wel niet moeilijk zijn om uit te zoeken, lijkt me.]
Ik heb het niet getest, dus kijk of het datgene doet wat het belooft.
Dan blijft het verhaal van de eerste paragraaf hoe de (fysieke) printer ermee omgaat, maar dat zul jij beter weten dan ik.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan