• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Altijd laatste data in grafiek

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik altijd de laatste data in de grafiek krijg?

Dus zoals in het voorbeeld bestandje, dat als straks de data van Juli word ingevoerd deze dan in de grafiek komt te syaan en niet meer Juni.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedoel je zoiets?
Links onder in de grafiek kan je filteren op maand.

Bijlagen

Oke, dan moet er wel een extra draaitabel gemaakt worden zie ik. het kan niet rechtstreeks met de data die al in de tabel staat en die word gevoed dmv een power queri? (Geleerd vanuit een eerdere post) 😍

Nee, helaas niet mogelijk.
Maar is de nieuwe bijlage misschien een alternatief?

Bijlagen

YES, dat gaat een stuk beter.
Alleen een nadeel in mijn voorbeeld bestandje is dat ik daarin slechts 1 omschrijving heb gedaan. In werkelijkheid zijn dat er meer (zoals winst en marge bijv) maar dan moet er zeker een extra filter bij komen voor de omschrijving?

Als je in mijn voorbeeldje op de grafiek klikt dan kan je zien welke tabelkolommen ik heb geselecteerd.
Selecteer de tabelkolommen in je origineel welke je wilt gebruiken en dan dient het goed te gaan.
Je kan ook extra slicers invoegen voor verder te filteren.

Ha oke, maar ik zie niet hoe ik dan de 'omschrijving' ook een filter voor krijg.

1752070684785.png

Plaats eens een realistisch voorbeeld (tabel) zoals het origineel er uitziet.
Gebruik voor gevoelige info fake gegevens want mij is het even niet duidelijk wat je nu bedoelt.

Het lukt me al om een extra filter aan te maken voor 'omschrijving'
Thanks 👍

Om steeds de laatste resultaten in je grafiek te hebben moet je deze uit een tabel halen. Maak een lege rij boven je getallen. Selecteer je gegevens en klik op Invoeren, tabel, geen titels. Je krijgt nu een exceltabel die steeds groter wordt als je een nieuwe rij of kolom invoegt. Voor je grafiek selecteer je de tabel. Nu wordt telkens als je nieuwe gegevens invoegt je grafiek aangepast. Dit doet je voor alle gegevens uit je tabel.

Terug
Bovenaan Onderaan