• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Altijd meest recente data laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomener

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2014
Ik ben met een bestand bezig en dit gaat even mijn pet te boven. Als ik het voor elkaar krijg gaat dat me een hoop werk schelen, dus vandaar even hier proberen.

Ik heb een simpele versie van mijn bestand bijgevoegd. Bekijk bijlage Voorbeeld datum.xls

Ik heb op blad 1 een reeks data en prijzen. Dit zijn een soort dagkoersen. Nu wil ik op blad 2 in kolom B2 altijd de prijs van vandaag hebben staan en in C2 die van een week (7dagen) geleden. En ik wil dit zo dymanisch dat wanneer ik in blad 1 data van 2015 toevoeg, dit automatisch op blad 2 wordt verwerkt. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Blad 2 hoeft dus geen overzicht te geven maar alleen de prijs van vandaag en een week geleden. Die wordt dan dus dagelijks 'overschreven'.

Laatst bewerkt:
Gebruik voor de prijs van vandaag (cel B2):
Code:
=VERT.ZOEKEN($A$1;Blad1!$A:$B;2;ONWAAR)
En voor die van een week geleden (cel C2):
Code:
=VERT.ZOEKEN($A$1-7;Blad1!$A:$B;2;ONWAAR)

Nog even hier op voortborduren:

Nu wil ik niet simpel iets uit kolom B laten zien als de datum in kolom A gelijk is aan die van vandaag. Ik heb de datums in kolom B staan en de data moet opgehaald worden uit kolom DT. Hoe werkt het dan, want dat krijg ik niet voor elkaar.

*Heb het al gevonden* :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan