Altijd zelfde ipadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bussel

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Goeiendag,

-Windows XP
-Internet van Chello via de kabel.
-Draadloos internet via router van X-Micro.

Ik weet dat er veel informatie over te vinden is, maar toch kom ik er niet uit.

Situatie: ik werk thuis en voor bepaalde taken moet ik inloggen op een website die enkel te bereiken is voor bepaalde ipadressen. Een paar maanden geleden heb ik via www.watismijnip.nl mijn ipadres achterhaald (62.195.125.xxx) en deze doorgegeven zodat ik vervolgens die website wel kon bereiken. Dit ging lang goed, maar nu kan ik er niet meer op aangezien mijn ip-adres nu 213.93.160.xxx is. Kan ik mijn ip-adres zo instellen dat deze standaard mijn eerst opgegeven ip-adres (62.195.125.xxx) aanhoudt? Ik heb al geprobeerd het eerste ip-adres in te voeren als statisch ip-adres bij de internet protocol instellingen maar dit lukte niet.

Alvast bedankt,

Bussel

P.s.Als ik via cmd mijn ipadres check is deze 192.168.62.xxx

Je IP adres in de range van 192.168.62 is aan de LAN kant van je netwerk.
De IP adressen in de range van de 62 etc is aan de Wan kant.

Bussel,

De private IP adressen zitten in de range van 10.x.x.x 255.0.0.0, 172.16.x.x 255.255.0.0 tot 172.32.255.255, en 192.168.x.x 255.255.255.0. Private IP adressen vind je NOOIT terug op het WAN (internet).

62.195.125.x en 213.93.160.x zijn beide Public IP adressen uitgegeven door Chello. Deze kun je niet statisch instellen als je gebruik maakt van routers en switches. Je werkt met NAT en PAT.

Het 62. en 213. adres worden uitgegeven door Chello en zijn dynamisch. Dit betekent dat Chello om de tijd een nieuw public IP adres geeft. Om de website altijd te kunnen bereiken, onafhankelijk van IP, gebruik je MAC of DNS.

"moet ik inloggen op een website die enkel te bereiken is voor bepaalde ipadressen"

Je kunt aan de websitebeheerder vragen om jou MAC adress in de acces list te zetten, waarmee je onafhankelijk van IP altijd met die computer/netwerkkaart de website kan bereiken.

Als je er niet uitkomt, laat het me weten, maar vertel even meer over waar de website op draait, welk IP de webserver heeft, ecetra.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan