Alweer blauw scherm ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firescorpion

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2005
Ik krijg nog altijd tijdens het spelen van trackmania sunrise dat blauwe scherm...

Ik heb echt alles geprobeert, maar soms gaat het een tijdje goed en een andere x valt ie na 5min al weg :confused:

Ik heb xp pro, sp2 ; alle drivers enz zijn geupdate.

Wie kan mij met dit nogal zeer irritante probleem helpen ??

Gr. Firescorpion :)

Ah ja, en er is nog een probleem: het geluid..

Als ik aan het spelen ben (trackmania), dan valt het geluid van de auto weg (dat vroem vroem) maar de achtergrondmuziek die blijft.... :confused:
dit probleem heb ik alleen als ik online ga....

Voor deze kan ik geen drivers vinde, omdat er op de geluidskaart niks staat en omdat hij gewoon oud is....
Zou dit probleem weg zijn als ik een nieuwe kaart koop ???

Je schrijft: Ik krijg nog altijd............ Heb je hier al eerder een topic geplaatst? Nu heb je kans dat je weer opnieuw allemaal vragen moet beantwoorden.
Je zou beter in je oude topic door kunnen gaan.

Heb je trouwens wel eens met EverestHome gekeken welke geluidskaart je hebt?
En dat blauwe scherm. Heb je een foutnummer.
Welke Windows heb je?

Ik zou daar kunnen verder gaan, maar daar staat toch al bij dat hij is opgelost.... vandaar dat ik maar een nieuwe ben begonnen :)

Nee, geen foutmelding/nummer er staat niks op, alleen lijkt het erop dat hij de pc afsluit, maar in plaats daarvan wordt het scherm blauw, gewoon blauw met niks erop en je kan je muis/ toetsenbord ook niet meer gebruiken....

Waar kan ik dat prog downloaden ???

Ik heb xp pro met sp2 (staat ook in de eerst vraag) :)

Je kunt ook nu deze op opgelost zetten en die andere weer op onopgelost.

Hoezo staat XP ook in de eerste vraag.
Ik weet niet eens waar.

EverestHome gewoon even intypen met google.
Kun je trouwens voor ieder progje doen dat je zoekt.
Ik ben benieuwd of je de naam van die kaart kunt ontdekken.
En vanwege die blauwe schermen zou ik ook maar goed kijken of er nog aan en opmerkingen zijn.

Geplaatst door Firescorpion
Ik heb xp pro, sp2 ; alle drivers enz zijn geupdate.

Daar staat het van xp :)

Ik heb de site enz gevonden, maar ik kan dat niet downloaden omdat hij een foutmelding weergeeft (fout 403 toen zeiden ze dat dat een foute instelling ofzo was, maar ik heb die niet gevonden)
Ik zal het wel ff bij een vriend downloaden en dan via msn ofzo doorsture

Aan of op merkingen.. euhh... hij valt ineens uit, en dan wordt het scherm blauw, zonder foutmeldinge ofzo... als ik hem dan reset, krijg ik 'active desktop gerstellen' te staan ipv mijn achtergrond...:confused: maar als ik op die knop dan klik is alles weer ok..
Voor de rest zijn er niet veel aan op merkingen....

Ik denk dat ik er geen screenshots hoef bij te doen, de foutmelding en de active desktop.. spreekt voor zich... :)

Het klinkt eigenlijk meer alsof je vet onder de spyware zit of een virus hebt. Controleer dat ook maar eens.

Werkt DEZE wel?

Sorry die link werkt ook niet, op die site had ik het ook geprobeert...:(
Ik krijg die op geen een mainier geopent :(

Kan best dat er spyware opstaat, ik heb McAfee SecurityCenter als antivirus software... die update ik regelmatig en laat ik ook regelmatig scannen, maar zoveel vindt hij niet.... dat kan misschien ook komen omdat ZoneAlarm pro veel virussen voor me tegenhoud :)

Maar een prog voor spyware weg te halen heb ik niet, ik hoor van zoveel mense dat die goed is en een ander zegt weer dat die niet werkt enz enz.... :confused:
Dus ik weet niet goed welke ik moet downloaden....

Deze heb ik gevonden maar ik weet niet welke goed is...
Spyware Doctor, Spyware X-terminator, Webroot Spy Sweeper, SpyHunter, enz... er stonden er nog meer bij, maar ik heb niet veel zin om ze allemaal in te type :p

Als je die link niet kunt gebruiken zul je toch naar een ander moeten gaan om het op cd te zetten.

Download ook AdAware en Spybot Search and Destroy.
Ga die eerst maar eens draaien.

Dan zal ik dat idd bij iemand anders op cd moeten gaan zetten...

Adaware kan ik wel downloaden (op download.com), maar Spybot S&D niet :confused: , ze komen gewoon van dezelfde site....

Met AdAware heb ik deze gevonde: WhenU; tracking cookie; 180solutions. Dat zijn ze, volgens mij zijn ze mee gekomen met bearshare (ik heb nu de lite versie:), maar bij de oude zat dat erbij dacht ik...)
Deze heb ik in quarantine gezet.. zal Spybot S&D er nog meer vinden, of is het niet nodig om deze te instaleren ??

maar Spybot S&D niet
Je hebt iets op je pc dat alles blokkeert i.v.m. ontdekken van het virus of spyware of trojan. Ik denk de laatste.
Als je gaat scannen doe het dan in de veilige modus.
De meeste processen liggen dan stil.
Grotere kans om alles te vinden.

Download daar waar je bent ook TheCleaner, dit is een antitrojan.(of op Download.com)

O ja, ga in de verkenner naar Extra/Mapopties/Weergave
Helemaal onderaan bestanden zichtbaar maken.
Bovenin zitten er ook twee (systeem bestanden enz)

Zo wordt alles 'gezien'

Ja, idd van dat trojan zou kunnen, maar ZoneAlarm heeft hem al een paar keer tegengehouden....
Misschien dat hij toch ene niet heeft tegengehouden...

In veilige modus opstarten dat moet je toch helemaal in het begin doen als je de pc opstart he ?? :o

Die laatste instelling had ik al zo ;)

Ik zal het wel laten weten als het lukt :)

Srry heeft niet gewerkt :(

Ik heb vanalles geprobeert maar ik kan er maar niet achterkomen wat het is...

Er zaten geen virusse op alleen wat tracking cookies... ik heb het probleem dus nog altijd...

Wie oo wie kan mij helpen :rolleyes:

Misschien werkt je ventilator niet goed. Ik kreeg eerst ook een blauw scherm (maar daar stond dan tekst op). Toen heb ik mijn comp naar een winkel gebracht om t te laten repareren en ze zeiden dat de ventilator stuk was en dat hadden ze vervangen. Nu werkt mijn comp perfect, dus misschien is dit bij jou ook het geval? (hoor je misschien een geluidje uit je computer komen?)

Dat zou kunnen, als hij wegvalt hoort het zo alsof de pc helemaal uitgaat (maar in plaats daarvan wordt het scherm blauw)...

Welke ventilator bedoel je ?? Op de VGA, CPU, of de gewone in de kast ???

Ben ff gaan kijke in de kast, er zitten 5 gewone ventilators in de kast, die werken allemaal goed.
De CPU cooler heb ik ook pas nieuw..
En de VGA cooler zou het kunnen zijn....
Maar als ik het spel op de allerlaagste resolutie zet, heeft hij het probleem nog :confused:

Ik weet niet precies welke ventilator het zou kunnen zijn, maar is de VGA cooler stoffig en blijft het vastzitten?Dan kun je proberen de ventilator schoon te maken. Als dit niet lukt dan zou ik de computer ergens laten maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan