ambulance geluid na aanzetten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

--->KRELIZ<---

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Ik hoop dat ik geholpen kan worden. Ik ben nu bezig met m'n nieuwe computer. Op het moederbord (epox 8rda+) zit een schermpje dat een code kan geven van 2 cijfers of letters. Ik heb alles geinstalleerd, wil hem aan zetten en het volgende gebeurd: het schermpje geeft heel kort weer de code FF, dan heel kort C1. Vervolgens schakelt het hele systeem zichzelf uit en hoor je een 2-tonig (beetje als een ambulance; hoog-laag-hoog-laag enz.) geluid uit de pc-speaker komen. Ik heb vandaag een AMD athlon XP 2500+ gehaald. Deze werd mij zelfs door Alternate aangeraden voor dit moederbord. Heb ik soms de verkeerde gehaald of zo? Op deze site is te zien wat deze bovenstaande codes betekenen maar hier heb ik nog niets aan: http://www.epox.nl/manuals/mu-8rda&+11.pdf. PLEASE SOME HELP!!!

welkom op helpmij, allereerst wil ik je vragen, om je vraag voortaan beter te omschrijven, dus geen help help help, maar zoiets als moederbord probleem oid.
ik heb geprobeerd om de link te openen maar dit ging niet. misschien kan je met deze link iets?http://www.computerhope.com/beep.htm#0
verder kan ik je niet helpen, je moet ook even aangeven wat je specs zijn van de pc, en je besturingssysteem. dan kunnen de mensen hier je beter van dienst zijn!

Heb de topic titel inderdaad maar aangepast.

Dat ambulance geluid kan er op wijzen dat er een probleem met de koeling is.
controleer of je ventilator goed aangesloten zt en deze ook daadwerkelijk draait met aanzetten van de pc.

Zit de videokaart en je geheugen goed in het slot?

Allemaal bedankt voor het meedenken en sorry als ik een beetje onduidelijk was aan het begin. Ik heb net op de zwarte markt (Beverwijk) m'n procesor omgeruild en nou werkt het wel. Komt dit vaak voor dat een processor niet goed is? Ik heb zelf alles heel voorzichtig gedaan....echt niks aangeraakt ook niet met de koeler plaatsen! Toch raar. Maar ach....het werkt. Ben nu bezig met de nieuwe installatie van XP. Nogmaals bedankt, makkelijk als mensen je toch nog proberen te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan