amd 2.500 mhz en maar 1.470 ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
hoi,

heb dit moederbord gekocht MSI MS-6367

het zou een amd athlon xp aan kunnen van 2.600 mhz

ik heb er een 2.500 athlon xp op geplaatst nu geeft ie aan dat hij draait op 1.470 ghz

dit staat in het boekje ,supports 650Mhz,750Mhz,up to 1.5Ghz or higher

ben ik hier bij de neus genomen of klopt er iets anders niet ?

alvast bedankt
johnny

Geplaatst door a194645
ik heb er een 2.500 athlon xp op geplaatst nu geeft ie aan dat hij draait op 1.470 ghz

Wat zegt dat ie 'maar' op 1.470 ghz staat. Als je het Bios bedoeld; die wil nog wel eens niet kloppen :evil:

Je zou moeten kijken of de kloksnelheid van je processor wel goed staat. Voor Athlon XP moet dit minstens 266 mhz zijn (133 mhz in je BIOS).

het staat ,als je rechts op deze computer klikt en dan eigenschappen ook kan ik het sp1 packt niet downloaden hij sprinkt telkens uit

groetjes

caveman,het moederbord ondersteunt 200/266 Mhz fsb max. dit zou dan voldoende moeten zijn .

kan je een klein beetje uitleggen waar ik dit in de bios kan instellen

mvg
johnny

Als je de verschillende 'hoofdstukken' in je bios afgaat, kom je ook informatie tegen over je cpu en je geheugensnelheid. De instelling 100/100, 100/133 of 133/133 is mogelijk, waarbij de 1e je cpu snelheid bepaalt en de tweede je geheugen snelheid. Deze getallen gelden dubbel, zodat er effectief 200 of 266 mhz gebruikt wordt.

Volgens mij kan je de fsb van de cpu ook op 166mhz zetten en de multiplier op Auto zetten. Dit heb ik gedaan met mijn 2600+.

ik ben één voor één de bios afgegaan en het enige dat ik vind van cpu is cpu internal cache, van geheugen zie ik ook niets staan

ik kijk waarschijnlijk weer niet goed maar zou het kunnen dat het er niet tussen staat

caveman,

ik ben je zeer dankbaar dat je me wil helpen hoor maar je link kan het zijn dat die niet werk .

groetjes

Je moet naar Frequency/Voltage Control toe geloof ik om de fsb in te stellen.

bios.jpg

ben er met een omwegje naartoe gegaan en heb de uitleg binnen ( maar die heb ik al hier in het boekje ) alleen zie ik niet staan waar jullie op doelen , alleen dit "cpu internal cache" maar dat kan alleen op disable of enable gezet worden

groetjes

Ik kan me niet voorstellen dat je dit niet kan instellen, maar wat je nu mist???

tja ik vint het toch niet , en ik mis waarschijnlijk de snelheid mijn systeem is zeker niet stabiel springt geregeld uit en kan niet updaten , wat muurhond zegt staat ook niet in mijn bios.

ik had het moederbord gekocht omdat het in promotie stond
dacht een leuk pc'ke te bouwen voor mijn zoonje, valt knap tegen

:o

Geplaatst door a194645
tja ik vint het toch niet , en ik mis waarschijnlijk de snelheid mijn systeem is zeker niet stabiel springt geregeld uit en kan niet updaten , wat muurhond zegt staat ook niet in mijn bios.

ik had het moederbord gekocht omdat het in promotie stond
dacht een leuk pc'ke te bouwen voor mijn zoonje, valt knap tegen

:o

Heb je wel een Award-bios?

als ik de bios open staat er wel award software ( maar ik kan niet lezen wat er op het bios zelf staat ,hele kleine lettertjes het lijkt niet dat het award is maar getalletjes.

a194645 je hebt dit mobo? als ik dit goed begrijp

MSI MS6367 moederbord met een Award bios
Bios relais is 2001-12-6
de laaste bios update voor dit bord is 6367 1.2 waarmee je kan gaan tot Athlon 2100 er is er nog een 1.3 maar die is als je
een vga probleem zou hebben

Op je bord zit een jumper SW2 of JBAT1 die moet op 1-2 staan als je door het cmos blader CPu internal (enabled)
ECTERNALcache (enebled) als je verder ga kom je ergens Frequece/Voltage tegen met CPU host/PCI clock kun je stapsgewijsproberen om wat te overklokken

Het volgen van deze uitleg is op eigen risico omdat het bord maar tot 2100 gaat met de laatste biosupdate en er met overklokken gevaren zijn verbonden

Wie weet

(Dit bord komt niet meer voor in de standaard lijs van MSI vandaar dat het in promotie stond)

BANDIT123,

zoiets vermoede ik al , dank je zeer voor deze uitleg
ga proberen wat je zei , maar wat ik hier uit begrijp is dat mijn athlon 2.500 niet tot zijn recht komt op dit moederbord.

mvg
johnny

oeps sorry nu vergeet ik nog te vragen waar je die laatste update kan halen , want zoals je al zei staat het moederbord niet meer op hun site

ook rot dat op de site waar ik het moederbord kocht stont dat het een athlonxp 2.600 mhz ondersteunde

groetjes
johnny

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan