AMD 2000+ naar 2500+

Status
Niet open voor verdere reacties.

techie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ok ik wil dus een halve barton gaan maken hier van mn amd 2000+. Hij draait nu op 1667mhz met een fsb van 266mhz. Ik wil in bios de snelheid in 1 keer omhoogzetten naar 2075mhz, dus een fsb van 166mhz. Geheugen kan het, moederbord kan het, agp/pci zouden er geen last van moeten hebben. Weet alleen wel zeker dat ik het voltage op moet schroeven, weet iemand een pagina met een verhaal waarop dit gelukt is? Graag een link, heb moeite het te vinden. Temps zijn nu prima, 35 idle, 38 stressed met een gewone boxed cooler.

thx alvast

ik heb een fimplje van amd xp overclocken (10mb.)

te dloaden op tomshardware.com
daar word eht voorgedaan en je moet solderen en alles ben je dat echt van plan?

Ehh, hoezo solderen om te overclocken? Je bedoelt vast een voltmod of een multiplier-unlock.

Als jouw 2000+ nog een Palomino is, ben ik er zéker van dat je de vooropgestelde snelheid niet zult halen..

Trouwens.. Als je bord geen lock/dividers heeft, gaan je AGP en PCI op 83 en 41.5 MHz lopen.. Grote kans dat je HDD's het niet aankunnen.

Geplaatst door Steve
Ehh, hoezo solderen om te overclocken? Je bedoelt vast een voltmod of een multiplier-unlock.

Als jouw 2000+ nog een Palomino is, ben ik er zéker van dat je de vooropgestelde snelheid niet zult halen..

Trouwens.. Als je bord geen lock/dividers heeft, gaan je AGP en PCI op 83 en 41.5 MHz lopen.. Grote kans dat je HDD's het niet aankunnen.

Ter verduidelijking, mijn XP1900+ is een Palomino, zou de 2000+ dat dan ook nog zijn?

@Techie; Check http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=112981 om er achter te komen of je idd nog een Palomino hebt....

Palomino: 1400-2100+
Thoroughbred: 1700-2800+
Barton: 2500-3200-xxx+

Heb dus een palomino 2000+. Ben niet bang voor voor mn pci bus vanwege de divider van 5 die op mn bord zit :thumb: Hij ondersteund ook 333fsb processors dus die moet erop zitten. Het is echt alleen de proc die dus harder gaat lopen dan de bedoeling is. Ook vanwege de lage temps en asus c.o.p. wil ik het wel proberen. Heb het al geprobeerd maar dan bootie in het geheel niet dus denk dattie wat meer volts nodig heeft.

Iemand een link naar iemand die daarmee bezig is geweest?

thx alvast

Gewoon de hoogste vcore selecteren.

Maar ik denk dat je zelfs met een erg hoge vcore nog geen 166 haalt.. Uit die 2000+ valt echt niet veel meer te halen.

Ok heb nu een t'bred proc. Heb hem geunlocked en draait nu stabiel op 1800mhz (2200+) zonder het voltage veranderd te hebben. Wil nog steeds hoger gaan de de temps doen het nog prima (42 idle 44 stressed) hou jullie op de hoogte

De truuk is => MP zo laag mogelijk en de FSB omhoog gooien, AGP/PCI dividers verhogen. Kijken hoever je stabiel kunt, die snelheid behouden en de multiplier zo hoog mogelijk zetten.

Nou het is gelukt om mn fsb op 166 te krijgen, las ff op tweakers een thread hierover en daar stond de supersimpele oplossing: draai de mp omlaag en zet de fsb omhoog, dus eindelijk die halve barton die ik wou werkt. Nou nog wat sneller gaan :thumb:

Geplaatst door techie
Nou het is gelukt om mn fsb op 166 te krijgen, las ff op tweakers een thread hierover en daar stond de supersimpele oplossing: draai de mp omlaag en zet de fsb omhoog, dus eindelijk die halve barton die ik wou werkt. Nou nog wat sneller gaan :thumb:

Wat zijn de temps nu dan? Ben wel benieuwd.

Dit is allemaal met zo'n standaard koeler? Mijn proc was gister al 52 graden.. en hij is niet eens overgeklokt. :o

Gelukt! :) :) hij draait nu op 1826mhz met een fsb van 166. (11x166) Heb het voltage verhoogd naar 1.80v wat neerkomt op een vcore van 2.04. de temps bleven wel stijgen in bios na de voltage verhoging maar heb een 8cm casefan er pal boven gehangen die lucht erop blaast. Toen bleef het bij 35 idle en 41 stressed. Mooie waarden lijkt me. Aangezien mn core nu op 1.83ghz draait acht ik mn doel gehaald, een halve 2500+. (kan er geen 256kb cache bijplakken he :)) Heb trouwens wel het idee dat er nog meer in zit.

groeten!
:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan