AMD 2500+ wordt 3200+

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Ik heb een PC (zie systeem 2) waarin een AMD 2500 processor zit. Deze draait standaard 1833 MHz Nu heb ik via de BIOS de snelheid naar bijna 2 GHz kunnen veranderen zonder rare problemen.

Als ik opstart krijg ik tijdens de POST AMD 3200+ te zien.
Ook AIDA, en EVEREST geven dit aan.

Mijn vraag: Hoe kan een 2500+ in een 3200+ veranderen???

p.s. Ik weet dat een AMD 2500+ met een goed (te jumperen) MOBO, en snelle geheugenmodule(s) zeker 2,8 GHz kan draaien op een mooie temperatuur (47 graden idle )

MVG,
Mavaros

Het Bios, Aida32 en Everest geven dit aan, omdat je de snelheid verhoogd hebt.:)

AIDA en EVEREST geven dit aan omdat de kloksnelheid van je processor is verhoogd en dus je de computer 'voor de gek houdt'.

Let a.u.b. wel op dat je processor niet te heet wordt en zet de Vcore niet te hoog, want dan heb je kans dat je de processor verbrand.

Hoe heb je het gedaan? Heb je de FSB verhoogd of heb je de multiplier verhoogd?

Hoe heb je het gedaan? Heb je de FSB verhoogd of heb je de multiplier verhoogd?

Hallo,

Ik heb de FSB verhoogt. van 166 naar 199. Bij 200 gaat mijn systeem op hol slaan. De multiplier kan ik gek genoeg niet veranderen. Wel in de BIOS , maar in AIDA/EVEREST staat hij gewoon op 11X (Welke FSB-insyelling ik ook gebruik.)

De temperatuur blijft zoals die ook op zijn originele snelheid is. (tussen 45 en 49 graden.)

MVG,

Mavaros

Hoe is het dan toch mogelijk dat de progjes er juist een 3200+ uithalen, en als ik met de FSB speel er ook nog eens een 2800+ van maken?? Twee processoren die bestaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan