Amd 550

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
2.323
het was dus wel erg weinig want ik heb hem gisteren voor 100 euro (door)verkocht.
 
heeft een AMD550 trouwens per se koelpasta nodig tussen de koeler en de proc?? Zo warm wordt zo'n K6 toch niet, of wel??
 
nee, oke, i agree, kan nooit kwaad, maar is het nodig? Kan het zijn dat ie op een kwaaie dag gewoon ploft OMDAT er geen koelpasta op zat.
 
Koelpasta (waar je heel weinig van moet gebruiken) vult de kleine luchtspleetjes op tussen koelvin en processor. Je haalt er dus "koelingswinst" uit. Dit kan bij de temperaturen die bij processors ontstaan een verschil tot een paar graden celcius uitmaken.
 
ok, dat zei ik al. Het is beter. Bij hedendaagse athlon's is het echt nodig, die koelpasta. Maar wordt een 550 ook zo warm dat ie het perse nodig heeft?

of anders gezegd. Stel ik koop bij een winkel een tweedehands pc. Een AMD 550. Na twee maanden ploft de proc. Ik ga kijken: Geen koelpasta!! Is die leverancier dan nalatig, MOET er volgens AMD koelpasta op een 550? Kan ik hem aansprakelijk stellen voor de schade?
 
Lijkt me sterk dat die CPU gaat ontploffen door de warmte! Check anders 'ns de temepratuur (oa in BIOS) als dat kan, dan weet je meer. Mijn 1800XP (ja is wat anders dan 550) wordt op zich met in-a-box niet warm (max.40C), en is met koelpasta op de koeler (zat er al op). Wellicht een ideetje of je nog ergens een koeler kan kopen die erop past met liefst wat reeds aangebrachte pasta op de koeler?
Kijk anders is wat rond voor een stevigere koeler die erop past. Zalman is lekker stil!
Heb zelf ook nog K6, en die 500mhzen draaien al jaren lekker stabiel en op zich koel.
Belangrijk voor je spul is vooral ook een juiste voeding, dit terzijde.
 
Garantie is dus echt niet hetzelfde al aansprakelijkheid!!! Als je voeding na 1,5 jaar kapot gaat en je had maar één jaar garantie kun je gewoon verhaal gaan halen. Als consument mag je nl. verwachten dat zo'n voeding langer meegaat.


Lijkt me sterk dat die CPU gaat ontploffen door de warmte! Check anders 'ns de temepratuur (oa in BIOS) als dat kan, dan weet je meer. Mijn 1800XP (ja is wat anders dan 550) wordt op zich met in-a-box niet warm (max.40C), en is met koelpasta op de koeler (zat er al op). Wellicht een ideetje of je nog ergens een koeler kan kopen die erop past met liefst wat reeds aangebrachte pasta op de koeler?

Bios kom ik niet in, is een oude packard bell en die zijn gelocked.

Het verhaal is eigenlijk dat ik best vaak pc's koop en verkoop. Maar ik ben deze keer bij verkoop vergeten te testen en te controleren of alles in orde is. Het komt nogal eens voor dat er bij inkoop van een pc geen koelpasta tussen zit. Het kan zijn dat het er bij deze (net verkochte) AMD 550 ook niet tussen zit. Ik wil liever geen boze meneer op mijn stoep omdat zijn processor geploft is. Ik wilde contact met hem opnemen, maar het mobiele nummer datie heeft achtergelaten is niet in gebruik.
 
Geplaatst door meelman
Bios kom ik niet in, is een oude packard bell en die zijn gelocked.

Ook niet met F2? Kennis van me heeft ook ouder type PB (multimedia 6400 o.i.d.). Kon nooit in BIOS komen tot ik op een website - ben vergeten welke - las om op F2 te drukken tijdens opstarten... Kon ik eindelijk dat nare PB OEM-logo bij opstarten onderdrukken...
 
nee, ik kom er niet in.
Ik heb het trouwens nagevraagd bij AMD, die zeggen dit. Een K6-2 heeft met koelpasta nauwelijks lagere temps, vanwege de metalen(Alu) afdekplaat. Die zorgt voor een relatief goede overdracht en een vlakker oppervlak dan bij durons of athlons met die kleine core's in het midden. Die hebben met koelpasta een veel lager temp maar de k6 heeft dat niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan