amd 64 of pentium m

Status
Niet open voor verdere reacties.

micheljeweetwel

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
hallo ,

ik ben engie tijd op zoek geweest naar een laptop en ben op 2 versies gestuit.

dat zijn de acer ferrari 3200 (amd 64 2800+ )

en de acer aspire Aspire 2012WLMi (1.5 pentium M )

mijn vraag is of jullie advies kunnen geven over deze laptops. beiden vind ik ze zeer fraai. maar ik zit nog met de processor.

is de 1.5 nou sneller zoja of nee , met welke snelhied is deze te vergelijken ?

is amd 64 in de toekomst beter vanwege de 64 bits processor

welke is het best aan te raden

de laptop wordt mijn vervangende dekstop , wat inmiddels al een verouderde amd athlon 1,4 is. ik zal het voornamenlijk voor school gaan gebruiken en om spelletjes op te kunnen spelen. ik hoop te verwachten dat ik de meest recente er nog wel op kan draaien. misschien half life 2 haha, denk het niet. maar dat maakt niet uit.

ik hoor graag van jullie

michel.

Nou ik zou voor de AMD 64 2800+ gaan. Die is veel sneller dan die andere processor.
Ook maakt dit processortje gebruik van de 64 bit techniek, wat een behoorlijke prestatiewinst opbrengt.

Als je een Pentium 1.5 koopt zul je niet zo verschrikkelijk veel verschil merken.

Half life 2? Die kun je zeker niet soepel spelen op een pentium 1.5. Een 1.5ghz 32 bit is veeel slomer dan een 2.08ghz 64 bit processor. Als je een redelijke videokaart hebt denk ik wel dat je Half life 2 soepel kunt spelen (en als genoeg ram hebt natuurlijk).

64 bit is de techniek van de toekomst (hoe vaak is dat wel niet gezegd, maar het is zo), alles valt er op te draaien enzo, goede processor. wordt eens tijd dat ik er ook een koop:)

men zegt op de intel site dat de intel pentium M processor 1.7 ghz gelijk staat aan de P4 3.0 Ghz.

dus het is zeker geen 1.5 pentium. toch vraag ik me af of dat wel allemaal waar is wat ze zeggen . ik heb er nog niet veel over gelezen..

Het gaat om de intel centrino processor. Die draait op 1500 mhz maar is te vergelijken met een pentium 4 3ghz? Dan zou je zeggen dat de pentium sneller is dan de Athlon 2800.
Natuurlijk is de 64 bit klaar voor de toekomst en brengt ook 10% meer snelheid dan de gewonde Athlon XP naar men zegt, maar voor welke nu te kiezen? Meestal ligt de Athlon wat meer gunstig qua prijs/prestatie verhouding. Moeilijke keuze, behalve als je een AMD-mietje bent zoals ik, dan is die keus zo genomen :D :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan