amd 700 mhz niet verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

justmehaxe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Heyz,

heb thuis mijn AMD 700 Mhz processor unlockt en overgeclockt. hij loopt nu nog maar op 800 (8 x 100)

maar als ik de Multiplier nu op 8.5 zet zodat hij dus 850 mhz gaat lopen wil Win98 en Win2k niet meer opstarten.

Windows98 geeft een beschermingsfout en win2k hangt zichzelf op.......

heeft iemand enig idee hoe ik mijn PC nog verder kan overklokken.

greetz,.

amd

Het is een Amd Duron 700 mhz 383 mb

als ik mijn Vcore bv op 1300 zet start de pc niet meer op..ik moest net mijn bios resetten..
dus dat is het neit

ook heb ik mijn voltage al eens van 3.3 naar 3.45 gegooid maar bij 850 mhz start hij niet meer door bij win98 en win2k.

Greetz,

Laatst bewerkt:
Wat voor geheugen zit erin?

En een Duron heeft toch standaard een hogere vcore dan 1.3V??

er zit 1 x 256 mb PC133 en 1 x 128 mb PC 100

hij staat nu op 8 x 100 = 800 mhz....

Vcore staat op "Default"
mijn Proc staat op 3.45V

hoe kan ik hem dus nu op 900 mhz krijgen bijvoorbeeld.

Greetz,

p.s. als ik die 100 verander in 120 bv dan start hij ook niet meer op

Heb je genoeg met 256 MB geheugen? Zoja, gooi dan dat PC100 reepje eruit.

Vervolgens zet je de FSB naar 133 MHz en de MP zo hoog mogelijk, verhoog de Vcore ook wat.

tis toch niet de bedoeling dat ik mijn pc opblaas als ik de MP op het hoogst zet dan zit ik op ongeveer 13 x 133 dan kan nooit toch....

kan je de FSB wel op 120 zetten zoals ik al eens gedaan had?
of moet die persee op 133

greetz,

Zo hoog mogelijk => zo hoog ie stabiel kan, uiteraard.

Ik zou 'm op 133 zetten, dan gaan je AGP en PCI weer op hun normale snelheid. Misschien zal je de multiplier in dat geval iets moeten verlagen.

Omdat dat PC100 reepje, zoals z'n naam al doet vermoeden, nooit op 133 MHz zal kunnen lopen.

valtr mee hoor zou het best aandurven dat pc100 op 133 te laten lopen, zou eerst die eruit halen, proberen de fsb idd op 133 te krijgen en dan die pc100 terug zetten en kijken wat er gebeurd, baat het niet dan schaadt het niet.

goed

heyz,

goed ik heb mijn 128 pc100 vervangen in een 128 pc133 reepje.....maar hij wil gewoon niet verder als 830 a 850 mhz......dan gaat win98 of win2k niet verder met opstarten.

ik heb geprobeerd 7.5 x 115 (862) met een voltage van 3.45 en de Vcore op Default, moet ik nog wat doen aan die Vcore trouwens en hoe hoog moet die of hoe laag.

Greetz,

CPU-snelheid boeit ook niet zoveel, het is vooral de FSB die uitmaakt. Dus zet 'm lekker op 133 MHz, en verlaag je multiplier tot ie stabiel loopt.

maar ik kan mijn MP niet lager zetten als 7, na 7 staat default.

Greetz,

Kan het ook niet lager als je 'User Definied' kiest??

je bedoeld "User Define" in het power management menu in de bios.....die staat daar al op.

Greetz,

ps. maar ik denk gewoon dat ik niet verder als 850 mhz kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan