AMD Apu plus tweede videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenvg

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2012
Berichten
11
Beste iedereen,

Tijdje terug heb ik een nieuwe pc aangeschaft met een AMD apu (AMD A8 3820), nu werkt dit voor alle daagse dingen prima gamen lukt er zeker niet op. Daarom wil ik graag een nieuwe videokaart kopen en er bij zetten. Ik had al gelezen dat AMD een zogenaamde Dual graphics concept heeft waarbij de apu en de nieuwe videokaart samenwerken. Ik heb ook al gekeken op mijn moederbord daar zit nog een videokaart slot.
Nu vroeg ik mij af of jullie mij een goede videokaart zouden kunnen aanraden tot €200 en op welke dingen ik moet letten als ik er 1 aanschaf?

Alvast dank

Sven
 
Hoi,

Misschien is deze een goede optie en ik zou hem niet dual zetten denk dat he qua games zo beter werkt .Maar weet je welke voeding je hebt en hoeveel watt die is dit omdat je nu alleen met een onboard werkt.
 
He,

Dankje voor de snelle reactie! Dat lijkt mij een prima kaart, de voeding is in metaal ingepakt en lastig af te lezen, kan ik vanuit windows ook vinden hoeveel watt de voeding is?

Alvast dank

Sven
 
Hoi,

Meestal op de buiten kant van de voeding staan wel wat gegevens is het trouwens een merk pc?
 
Het is een Packerd Bell. Even kast opengemaakt en staat "DC output shall not exceed 80 Watt", dit lijkt mij redelijk weinig? Er onder staat nog meer maar dat is niet te lezen vanwege metaal van de behuizing.
Is 80 watt normaal en ga ik die extra kaart ermee kunnen laten draaien?

Alvast dank

Sven
 
Hoi,

Nee dat zal niet klopen heeft de packard bell nog een type?

maar meestal zijn die voedingen niet toereikend voor een kaart zoals de 7870 en zou even kijken of de videokaart qua lengte wel in past
 
Laatst bewerkt:
Ik had ondertussen al even gegoogled en naar Packerd Bell gebeld, via google kon ik alles behalve voedingssterkte vinden en via de klantenservice konden zij mij ook niet helpen. Hopelijk kun jij mij verder helpen :)
 
Hoi,

Kan weinig over je type vinden misschien voeding even losdraaien dat je de sticker beter kan lezen maar zal niet gaan lukken heb ik z'n voorgevoel de videokaart dan he.

Weinig service he van pb
 
Hoi,

Oke zoals ik al dacht daar gaat de 7870 niet op draaien heb je al gekeken of je de kaart er van lengte in kwijt kan hij is 22,5 cm lang en 11 cm hoog .
 
Laatst bewerkt:
Mm dat is minder, dan moet ik dus zoeken naar een videokaart met aanbevolen stroomtoevoor 250 watt? De kaart past er in qua grootte.
 
Hoi,

Nee dat hoeft niet daarom vroeg ik eerst of de kaart er in past, want je kan de voeding ook aanpassen maar dat gaat ongeveer 50 euro kosten
 
Dat is ook een mogelijkheid natuurlijk, alleen zit de voeding nu in een metalen constructie in de kast en als ik die wil vervangen zit ik aan de maten 13 x 14 x 7 cm vast of een nieuwe kast.
 
Hoi,

Staat er nog een type op die voeding ? en ze zitten allemaal in een metelen constructie alleen de maten zijn anders daarom even de vraag van het type voeding

Kijk bv een bij deze voor de maatvoering
 
Laatst bewerkt:
Hipro model: HD D250AA0 . De afmetingen die ik snel via google gevonden heb : 137x128x64mm
 
Hoi,

Is nog niet zo simpel is volgens mij een type sfx en zijn slecht te verkrijgen en duur en komt haast niet bij benodigde vermogen.

Ps Duurde lang maar heb ook nog even verplaatst naar aankoop (of upgrade daarvan) hoort hier even beter thuis
 
Laatst bewerkt:
Mm dan ga ik overwegen nieuwe kast of nieuwe pc. Dankje voor je tijd en hulp!
 
Hoi,

Oke, denk dat dat nog misschien de beste optie is. en geen dank hoor:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan