amd athlon 1600+ te warm ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

toonvdp

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Berichten
6
ik heb net mijn computer geformatteerd en alles opnieuw geïnstalleerd. Maar mijn computer valt nu regelmatig stil (scherm valt helemaal stil zonder dat ik de muis nog kan bewegen) of soms start hij zonder enige aanleiding opnieuw op.

Ik heb het programmaatje 'speedfan' gebruikt. Hij geeft deze temperaturen weer en er staan vlammetjes naast:

temp: 57c
temp2: 57c
temp1: 50c
temp: -48c
temp3 -48c

en dit is gewoon tijdens het surfen op het internet. Zouden deze problemen kunnen liggen aan een te warme processor??

alvast bedankt

toon
 
Welkom op de Helpmij !

Het lijken mij vrij normale temperaturen voor een Athlon. Ik ga nog even zoeken naar de maximumwaarde, maar zo even uit mijn hoofd, is dat ergens in de buurt van 75 tot 80 graden. Dan zit 'ie wel aan zijn tax, daarboven is het einde oefening.

Er zijn echter mensen die een Athlon op zo'n 40 tot 45 graden krijgen, het is een kwestie van genoeg koeling.

Mijn eigen XP1900 zit standaard op zo'n 58 tot 63 graden.
 
Laatst bewerkt:
relevante webpagina

M.a.w. de overlijdenstemperatuur ligt nog ver boven de oprationele waarde die jouw processor heeft.

Pas als 'ie boven de 80 graden begint te komen, moet je je zorgen gaan maken. Echter, draait 'ie altijd op zo'n 57 graden en plotsklaps gaat de temp naar 70, dan zijn er diverse mogelijke oorzaken :
1. de koeler is kapot / bijna kapot (de temp zal dus alleen nog maar hoger worden)
2. de luchtinlaat aan de voorzijde van je systeemkast zit wat verstopt met stofplukken,
3. de luchtuitlaat / luchtuitlaten aan de achterzijde van je systeem zitten vol stof.
4. je systeemkast zit binnenin (rond de processor en op / in de koeler) vol stof.

Met name de luchtin- en uitlaat willen in huizen waar plavuizen / parketvloeren liggen EN waar ze huisdieren hebben (hond) EN waar gerookt wordt, nogal eens snel vervuild raken met stofslierten. Even de stofzuiger erbij doet de temp daarna al gauw tot zo'n 15 graden zakken (bij een redelijk complete vervuiling)

Suc6!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan