AMD Athlon 2600+ draait op 798Mhz ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

thadon

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2002
Berichten
35
M'n vriendin heeft afgelopen vrijdag een Acer Aspire 1350 laptop gekocht. Aardig ding, rap genoeg om film mee te kijken, documenten schrijven, etc.
Nou zat ik even te neuzen op dat ding en het viel me op dat deze AMD Athlon 2600+ op 798Mhz draait ?!?!???
Ik ben een echte Intel adept, dus voor het zelfde geld doen alle AMD's dit, sla mij maar dood.
Kan iemand mij vertellen wat de CPU speed bij dit type Athlon moet zijn ?
Getuige dit overzicht moet het ding op 2130Mhz draaieb toch?

AMD Athlon XP 2600+ Boxed

2,13 GHz, Thoroughbred-Kern, 0,13-Micron-Technologie, 128 KByte L1- und 256 KByte L2-Cache, inkl. Lüfter

Groet,
Dennis
 
kun je niet in de bios kijken? Bij mij (ook amd) staat in de bios ergens dat ik hem (een amd2200) op 1.81 of op 1.4 ghz kan laten lopen, misschien moet je dat veranderen?
 
Een AMD mobile processor maakt gebruik van AMD PowerNow, dat houdt dus in dat de processor pas op volledig snelheid gaat draaien als dit nodig is, wordt er dus weinig gevraagd van de processor zal deze ook 'langzamer' gaan draaien om stroom te sparen.


Q: What is AMD PowerNow! technology and what benefit does it provide the notebook user?

A: AMD PowerNow! technology is a dynamic power management technology. It can significantly extend the system battery life of notebook PCs and provides performance on demand. This means that your applications get high performance when needed, while automatically saving critical power when CPU demand is low. AMD PowerNow! technology is a hardware capability that together with software allows the processor to run dynamically at different frequencies and voltages depending upon CPU computing demand.


Bron
 
Thnx voor het antwoord, ik had al zo'n vermoeden.
Echter..... Als ik niet meteen vanuit m'n bed achter die laptop was gekropen, had ik misschien wel op kunnen letten! De weergegeven snelheid was de Kloksnelheid...

Alles is dus in orde.
 
de kloksnelheid IS het aantal Mhz van je CPU hoor..

en ja dit komt denk ik door AMD Powernow..
 
dan draait ie wel heel langzaam!!
800Mhz of 2100Mhz vind ik nogal wat....
 
2100 mhz als die maar <800mhz nodig heeft vin ik ook erg veel verschil, liever 800 als die toch niks doet.(zeker met een laptop al zou ik dat in mijn pc ook niej erg vinden om te hebben)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan