AMD athlon 2800+ valt nog steeds uit!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulmaster

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2003
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden al een thread geopend (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=144710&pagenumber=1) waarin ik vermelde dat ik dus problemen had met me computer.
Mijn systeem valt eens in de zoveel tijd uit. Ik krijg dan een blauw scherm met verschillende meldingen. Ik heb er 3 opgeschreven en dat zijn:

---------------------------------------------------------------
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
***stop 0x00000050
*** ntfs.sys
registry _error
***stop: 0x00000051
PFN_LIST_CORRUPT
***stop: 0x0000004e
onderaan elke melding staat wat geschreven over dat heb starten van het fysieke geheugendump voltooid is.

Ook krijg ik regelmatig meldingen dat er een fout is opgetreden, en of ik dat rapport dan naar micro$oft wil verzenden.

De problemen zijn gekomen toen ik van een AMD duron 800 MHz overstapte naar een AMD Atlon 2800+, ASUS a7v600 moederbord en 512 DDR ram van Kingston.

Spellen spelen is bijna onmogelijk. Als ik bijv. Unreal Tournament 2003 speel, valt ie na ongeveer een kwartiertje uit. Pro evolution soccer 3 ook. Ze gaan dan terug naar het bureaublad :-(

Ik heb alle drivers geinstalleerd, behalve een VIA RAID CONTROLLER, dat komt omdat ik daar wel de drivers van heb, maar die worden niet door de logo test van microsoft ondersteund zeggen ze. Ik heb ook al andere versies van windows gehad, toen had ik ze wel geinstalleerd en waren er dezelfde problemen. Dus daar ligt et niet aan lijkt mij.

Toen ik alles in me computer had gebouwd, heb ik daarna gelijk windows xp helemaal opnieuw geinstalleerd, eerst geformateerd enz.

Dus nu staat windows xp professional op me computer met service pack 1.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zie verder helemaal onderin de link naar de gegevens van mijn systeem.

Greetzzz Paul

PS: de melding

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
***stop 0x00000050
*** ntfs.sys

krijg ik het meeste!!!

Zoals ik het lees kun je een softwarefout al uitschakelen!

driver?

Weet iemand toevallig ook een driver te vinden voor mijn via raid controller onder windows xp prof. Het is voor een ASUS a7v600 moederbord daar zit het op denk. Dan wel eentje die microsoft ondersteund met die logo test.

Alvast bedankt

Ik ga nu me ram eruit halen en opnieuw erin doen en kijken of ECHT alles er goed in zit.

(bedankt voor de snelle reacties ;-)

En hier staan waarschijnlijk de drivers voor je Raid Controller.

Ik ben er 99% zeker van dat het een geheugenprobleem is. Ten eerste duidt de foutmelding 'PFN_LIST_CORRUPT' daar duidelijk al op, maar ook de diversiteit van de foutmeldingen: eerst krijg je iets over ntfs.sys, wat de indruk geeft dat het aan de harde schijf of de controller daarvan ligt. Vervolgens een fout in het register en vervolgens een fout met de pfn list. Het gemeenschappelijke hierin is het geheugen, aangezien alle systeembestanden in het geheugen geladen worden - wat ervoor zorgt dat corrupt geheugen de meest diverse foutmeldingen geeft.

Overigens, als je van de RAID-array zal willen booten zal je de drivers van de RAID-controller op een diskette moeten plaatsen en bij de installatie van Windows op F6 moeten drukken.

Hej,

Ik heb dat memtest-86 v 3.0 gedownload. Kheb een diskette gemaakt, en dan daarmee opgestart. Kheb nu een blauw scherm en nu voert ie allemaal testen uit. Hij is alleen al 1 uur en 40 minuten bezig.

Is dit wel normaal en hoe lang kan het verder nog wel gaan duren??

Steve> Moet ik dan een hele nieuwe installatie doen en alles formateren?, of kan het ook gewoon zo dat ik gewoon de installatie opstart via de cd en dan daar op f6 druk. Als ik ermee klaar ben om te installeren dan gewoon weer afsluiten en opnieuw opstarten.

Laatst bewerkt:
Hoeveel errors heeft ie al gevonden? En zie je hem nog wel vooruitgaan? (rechts bovenin staan er vorderingsbalkjes en percentages)

Als je Windows wilt laten booten van de RAID-array (in de veronderstelling dat het nu op een gewone IDE-schijf staat) zal je het inderdaad opnieuw moeten installeren. Maar een upgrade lukt ook, dan kan je alles behouden.

Heej,

Boven in gaan de balkjes wel de hele tijd heen en weer.
Alleen alle testen doet ie wel telkens opnieuw. De volgende gegevens staan er:

Walltime: 1:51:39
Cached: 512 m
RsvdMen: 76 K
MemMap: e820-std
Cache: On
Ecc: off
Test: STD
Pass: 4
Errors:392746
ECC errors: 0

Hij heeft wel heel veel errors gevonden, volgens mij is dat nie normaal??

Greetzzz Paul

PS: wat adviseren jullie mij nou om te doen???

392.746 fouten is niet bepaald normaal nee ;)

Is het één reepje van 512MB, of twee maal 256MB?

Hm, dat bemoeilijkt het een beetje. Kan je geen DDR-geheugenreepje even lenen van iemand of van een andere pc, om te testen?

Nee kben bang van niet omdat mensen die ik ken hun pc daar niet voor open gaan maken :-(

Ik heb nog wel ram, maar dat is het oude type denk ik want het past niet op me moederbord. :-(((

Dan zou ik het geheugenreepje even inwisselen bij de computerzaak waar je hem gekocht hebt, het is immers 99% zeker dat het geheugen de oorzaak is (het zou ook nog de geheugencontroller op je moederbord of iets anders kunnen zijn, maar die kans is klein).

OK! ik heb hem niet bij een winkel bestelt, maar bij een goeie kennis en die heeft hem weer ergens bij een groothandel vandaan. Maar dan ga ik wel even contact met hem opnemen.

In ieder geval iedereen bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan