AMD Athlon 6000+ 3.0 Ghz 64 X2 Dual core overklokken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DoRcO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ok erg handig lijkt mij, hier heb ik een screenshot van mijn temperaturen na ongeveer 15 minuten crysis

speedfanstressiw3.png

ik ben er vanavond weer, tips en trucs over boosten zijn altijd welkom :D

Laatst bewerkt:
zo nu zijn de links goed aangepast.

kijk maar hoe het program in elkaar zit.

ik heb via TuneXP even een Defraf boot files uitgevoerd,
en verder staan er heel veel namen en dingen waar ik niet zo veel verstand van heb:P
kun je een beetje uitleggen wat de functies in het menu doen, en welke functies voor snelheid winst zorgen :) ??

er staat bij help, en dan documentation staat er boven elke titel staat bijvoorbeeld:
reccomended for everyone
of not recommended.
of reccomended for benchmarking.

wat ik je kan aanraden is elke maand ultra fast booting te doen.

verder nog boost tips :) ??

ik moet zeggen dat hij er al iets sneller op geworden is :D

Boost tips?

Boosten kan je pas echt efficiënt doen als je de bottle necks van je systeem vind. Verder moet je je behelpen met de tips en trucs die je overal kan vinden.

Stel je ook de vraag wat je wilt boosten, en wat gaat er traag?

Overigens denk ik dat die core die jij denkt dat je cpu is, je gpu is. Die daarboven is volgens mij je cpu. Maar je kan dat altijd even nakijken. Welke videokaart heb je? Meestal als je op configure klikt kan je meestal wel de naam van de chipset zien.

Met siw zie je trouwens meteen welke temperatuur waarbij hoort en geeft soms ook meerdere temperaturen aan ;)

wat is siw?

en ik heb de laatste maanden last van een heeel langzaam opstartende browser,
als ik mijn pc aan zet, dan ben ik binnen enkele seconden op het bureaublad.
ik kan alle applicaties snel starten en heb daar verder totaal geen problemen mee,
alleen als ik Firefox - Internet explorer 8.0/7.0 of MSN opstart, duurt dat een aantal minuten
wat kan ik hier aan doen, px als firefox - IE eenmaal gestart zijn gaat het de 2e keer wel snel

ik heb de temp map al leeg gemaakt.

siw: http://www.gtopala.com/

CCleaner al geprobeerd? Alle bestanden verwijderd?

Register opgeschoond met CCcleaner? Als ik dat een hele tijd niet doe merk ik m'n systeem ook serieus vertragen...

browsers up 2 date?

browser is up-to-date, hij geeft telkens nieuwe updates aan, en deze worden gewoon netjes geïnstalleerd, voor de nieuwe firefox 3 versie had ik dit ook al

ccleaner al een paar keer laten scannen, maar met dat register via ccleaner dat weet ik niet,
kun je dat even snel uitleggen :)? ?

In CCleaner: Register aanklikken, dan naar problemen scannen en vervolgens klikken op: "herstel geselecteerde problemen". Vervolgens instructies volgen. Best backup nemen. Je weet nooit.

ja

rechtermuisknop op c: onderin het vinkje van deze schijf indexeren weghalen.

toen ik dat deed, had ik minder last van lag tijdens games.
oftwel het heeft een nadelige druk op de cpu dus uitzetten.

ik zou anders firefox ff opnieuw installeren.
zijn nog honderduizend tweaks.

is daar een handige site voor ofzo??
want wat jij nu allemaal verteld zijn super tips :)
wat gebeurt er als ik die indexeren weg vink?
krijg ik dan geen rommel?

herinstalatie van firefox heeft niet gewerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan