AMD Athlon 64

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babette

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Berichten
220

Ik heb na veel ellende met mijn vorige laptop eindelijk een nieuwe gekregen van Acer. Zelfs een nieuwer type en alhoewel ik eerst heel blij was ben ik voor mijn gevoel weer bij af. Hier zit een AMD Athlon 64 moederbord in met een grafische kaart van ATI Graphics 128mb. 1024 mb geheugen enz.
Het is de Acer Ferrari 3400 serie.
Echter.....er is geen recovery cd bijgeleverd en na meer dan 8 brieven, telefoontjes, aangetekende brieven, heb ik de moed opgegeven. Ze willen die er niet bij leveren. Volgens hen zat er een voorgeinstalleerde versie op waar ik een cd van had moeten branden, maar die zat er niet op!!!! ( waarschijnlijk is dit dan ook geen nieuwe, maar een gerepareerde, maar dit terzijde........
In januari moest ik formatteren en heb eerst de drivers van dit type bij Acer gedownload. Ik had nog een oude versie van Windows XP van een vorige computer. Tot zover gaat het goed. Na herinstallatie voer ik de update van Windows uit en als ik dan begin met installeren van mijn software loopt alles om de haverklap vast. Bij 1 programma (tune up utilities) krijg ik de melding dat ik een te oude versie van Windows XP erop heb staan omdat mijn vorige moederbord 32 was en deze 64. Misschien dat dit een aanknopingspunt is?
Ik heb bv Office 2007. Na heel lang wachten opent hij wel, maar werkt zo traag dat ik mijn oude 2003 er maar weer opgezet heb.
Als ik bv naar mijn gmail wil gaan en bij uitvoeren: www.gmail.com intyp, loopt de computer vast. Ik kan alleen nog maar resetten en als hij weer opgestart is duurt het 13minuten voordat Windows volledig geladen is.
Ik ben ten einde raad, formatteer om de haverklap in de hoop dat het beter zal gaan, maar niets werkt.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik nog kan doen?
Zou bv Vista beter werken? En een oudere versie van XP wordt toch door de update gelijkgesteld?
Wie weet raad en misschien heeft iemand van de lezers een recovery cd van deze serie waar ik een copie van zou kunnen kopen?
Help?
Groetjes
Babette
 
Hoi,

Die xp van een andere pc is dat alleen een xp cd-rom of is dat een recovery cd-rom?


Modag
 
is de volgorde van drivers installeren bv misschien ook belangijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan