AMD Athlon en Sempron

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Stel, ik wil een nieuw systeem kopen, met 250 GB harddisk, 1024 MB geheugen, een m.i. redelijke videokaart (XFX GeForce 6200A 256MB DDR TV/DVI AGP8x), DVD-speler èn Pioneer-dl-writer, en een AMD Sempron 3000+ processor, voor ongeveer 925 Euro exclusief monitor.

Als ik 56 Euro bijbetaal, heb ik i.p.v. een Sempron, een Athlon 64 3000+

Dit zijn de verschillen en overeenkomsten tussen de processoren:

AMD Athlon 64 3000+ snelheid 2000 MHZ Socket 754 bussnelheid 800 MHZ
AMD Sempron 3000+ snelheid 1700 MHZ Socket 754 bussnelheid 333 MHZ

Dat de Athlon sneller zal zijn, dat geloof ik wel. Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Warmte en herrie? En klopt het verhaal dat de Athlon niet alle (oudere) software aankan, of is dat een sprookje? Als ik er ook nog bij vertel, dat ik de computer niet gebruik voor het spelen van spelletjes, kan iemand mij dan iets adviseren, of er iets anders zinnigs over zeggen?
Alvast bedankt!

Gezien de toekomst is een 64 bits processor wel een groot voordeel. Wat dat betreft is het wel aan te raden om de Athlon te nemen.

Ja ik zou ook zeker voor de athlon gaan gezien de 56 euro die je daar dan voor bijbetaald. Hij is zeker ook sneller :D :cool:

Met de Athlon zie je gewoon een extreme performance boost , niet alleen vanwege de FSB en de kloksnelheid maar ook vanwege de grotere cache. :)

Voor die €56,- zou ik zeker voor de Athlon gaan... Je weet maar nooit wat je later met je pc gaat doen.

Zeer bedankt voor jullie adviezen...het zal inderdaad de Athlon wel worden!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan