AMD Athlon(tm) XP 1700+ :: Upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dakwikke

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
kdan, mijn vraagje is ::

kan ik een AMD Athlon(tm) XP 1700+ procesor upgraden...

ik heb al veel forums bezocht ma kan er ni echt zo hard aan uit..

http://forums.amd.com/forum/messageview.cfm?catid=24&threadid=86087&forumid=1

op dat forum zijden ze dat ik mijn processor kon upgraden naar een :: Barton 2600+

maar jah daar ben ik niet echt iets mee..

dus mijn vraag is of dat iemand hier iets meer over weet dan ik ; over dat te upgraden dan
en wie/wat/waar dit te doen :D

alvast bedankt

greetz, Q

Ik denk dat er mogelijk sprake is van een misverstand?

Wil je je processor overklokken of wil je een nieuwe (snellere) processor plaatsen op het moederbord?

Overklokken is een heel ander verhaal dan een nieuwe processor plaatsen.
Gemakshalve ga ik uit van het laatste? Da's redelijk simpel: plaats merk en type van je moederbord even op de Helpmij en een paar minuten later krijg je het antwoord. ;) :D

de snelste cpu die je kan plaatsen is er een met een FSB van 166MHZ ddr333MHz .
teminste als je geheugen ook een snelheid heeft van 166MHz ddr333MHz te weten pc2700 geheugen .
dan past er op via een bios update een athlon xp 3000 barton core FSB 166MHzddr die loopt dan op een snelheid van 2167 MHz, 512 kB, 2x 166 MHz, 13x, 1,65 V .
hoger kom je niet .
daar boven zit alleen maar 2 cpu's met een FSB van 200 MHz ddr400MHz .
de athlon met barton core 3200 en een speciale voor dell machines

Zie het nu ja! Ik lees in principe geen andere forums om info weg te halen die een probleemhouder moeiteloos even hier kan posten.

Je wilt upgraden maar de upgrade die er mogelijk is geeft je niet het gewenste resultaat.
Dan rest alleen nog een nieuw moederbord met een nieuwe processor en geheugen voor een optimaal resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan