AMD athlon (tm)XP 2800+ ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hej,

Me computer herkent me processor als een AMD athlon 2800+. In de bios staat dat hij 2,5 GHz aankan, maar als ik dat instel en opnieuw opstart gebeurt er helemaal niets. Dus heb ik hem op 2,08 GHz staan.

Als ik een spel wil gaan spelen, bijv. pro evolution soccer 3, start het spel keurig op. Maar zodra ik een wedstrijd ga beginnen valt ie binnen de minuut uit. Toen ik me processor lager had staan (1,4 GHz) ging die weer terug naar het bureaublad. Maar toen ik hem hoger (2,08 GHz) had gezet. Kreeg ik een blauw scherm, en een hele vast gelopen computer. Enige optie was dan computer opnieuw opstarten.

Dit probleem had ik soms ook in windows als ik bijv. outlook opstarte, kreeg ik ook weer zo'n blauw sherm.

De spullen die ik nieuw gekocht heb zijn dus een moederbord, ram geheugen, processor en een 420 W voeding.

Een ervaren computer gebruiker heeft de spullen er voor me ingebouwd. Toen had ik win2000 prof erop staan, hij zei toen dat ik winxp erop moest zetten, dus helemaal formateren en dan installeren. Heb ik dus gedaan, en toen kwam dit allemaal.

Dus hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Greetz paul

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je óf een warmteprobleem heb, of dat je toch corrupte drivers heb.

Anders zou ik het niet weten.
Hoe warm is hij stressed en iddled?? (kan je eventueel ook via aida uitlezen)

Geplaatst door paulmaster
Hej,

Ik heb in me bios gegeven daar gaf hij de volgende temperaturen aan:

CPU temperature 39 C/102 F
MB temperature 30 C/86 F

Ik heb ook nog maar een sreenshot genomen van aide 32 met gegevens. Maybe heb je daar wat aan.

Greetz Paul

PS: ik denk eerder dat het een kapotte driver is, want al me coolers in me pc werken. Maar is dat op te lossten een corrupte driver???

Bijlagen

• gegevens.jpg
    gegevens.jpg
    49,9 KB · Weergaven: 18
opnieuw opstarten.

Hej,

Me computer start nou alleen soms nog opnieuw op. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Gr Paul

Paulmaster, je quote, maar ik zie niet dat eerdere bericht.. kan dat?

btw, doe even dit
Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.
bron, en nog meer tips voor xp

Daar staan overigens nog veel meer tips die wellicht voor jou interessant kunnen zijn (denk aan virtueel geheugen etc)

Denk inderdaad dat het géén warmteprobleem is nu ik jouw temperaturen zo zie.

foutmelding!!!

Hej,

Ik zat gewoon ffe lekker te surfen toen ik dus een blauw scherm kreeg. De volgende belangrijke informatie stond erin:

-----------------------------------------------------------------------

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

technische info (mogelijk in het engels)

*** stop: 0x0000000A (0x82300008,0x00000002,0x00000001,0x80510DB1)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump. De fysieke geheugendump is voltooid. Neem contact op met de systeembeheerder. (en hier stonden nog wat rare tekens)

Hopelijk heeft iemand hier wat aan?

Gr Paul

PS: dat ik in een vorig bericht had gequote was een foutje, sorry nog daarvoor!

Paul,
heb je mijn link nog gevolgd? En daarna je virtueel geheugen nog veranderd?

Wanneer ik google met je foutmelding kom ik o.a. op leesvoer van microsoft uit..

Mijn engels is niet zodanig dat ik het voor je kan vertalen. Sorry daarvoor

Mijn engels is ook niet goed, is er iemand die mij in het nl kan uitleggen wat daar ongeveer staat en wat ik er tegen kan doen?

Gr Paul

Hej,

Maar kan iemand mij please uitleggen wat er in het artikel een beetje staat en wat ik er tegen kan doen. Want ik heb het probleem nog steeds.

Ik word er echt gek van :-( :-( :-(

Gr Paul

PS: allemaal fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Paul
een beetje googlen met de foutmelding kan geen kwaad hoor;)
zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455/

Daar worden de foutmeldingen in het nederlands uitgelegd.
Een stukje uit deze link
0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Ook deze STOP foutmelding lijkt voornamelijk door verkeerde of foutieve drivers gegenereerd te worden, net als STOP 0x000000D1. Kijk ook daar even voor tips dus.
Veel recents is er over deze STOP foutmelding niet te vinden in de MS Knowledge Base:
266196 - 245538
Het lijkt er toch op dat je verkeerde of foutieve drivers heb. Ik ken je hardware niet uit mijn hoofd, maar zou toch daar de fout zoeken..

ps,
gebruik jij toevallig backup exec 8 ???

Hej,

Ik gebruik geen backup exec 8. Ik krijg nog steeds foutmeldingen, maar als ik naar apparaatbeheer ga, staat er een geel vraagtekentje bij me usb port. Misschien heeft dat er wat mee te maken?

Is er misschien geen programmatje wat hardware problemen op kan zoeken en dan die kan zeggen welke driver fouten veroorzaakt?

Gr Paul

Hallo,

Maar heeft iemand geen tips wat hij of zij zou doen? Want ik heb echt geen idee wat ik nu zou moeten doen.

Gr Paul

Paul,
Dat gele vraagtekentje geeft aan dat die hardware niet juist is geinstalleerd!!
Vandaar jouw foutmeldingen.
In de link die ik je gegeven heb staat duidelijk vermeld dat jou foutmelding komt door foute drivers en conflikten met hardware.

Heb je überhaupt wel de link gelezen?
Probeer uit te vinden wat je op die usb-poort gebruikt. Heb je wellicht een trust fighter gamepad?

Haal eens wat usb apparaten uit je poorten en kijk of je dan ook die foutmelding krijg.

Wij kunnen niet "kijken" naar je pc en moeten van jou info uitgaan. Om eerlijk te zijn geef je weinig info.

[edit]
oja, als je usb 2.0 apparaten gebruik zal je óók via windows update je installatie moeten upgraden. Dan is wellicht direkt je probleem met het gele vraagtekentje bij apparatenbeheer ook opgelost!
[/edit]

Laatst bewerkt:
USB

Hej,

Ik heb helemaal geen apparaten op me usb aangesloten. Ik heb er 4 aan de achterkant zitten, die zitten zeg maar vast aan het moederbord. 2 zitten aan de voorkant, die kan ik met een kabeltje op het moederbord prikken, maar dat heb ik niet gedaan. Dus daar kan het niet aan liggen.

En die link die jij gegeven hebt heb ik TUURLIJK wel gelezen. Ik wil zelf heel graag dat het probleem opgelost wordt, dus het zou een beetje raar zijn als ik dat soort dingen niet zou gaan lezen.

Ik heb geprobeerd de drivers van de cd voor de usb te installeren, maar dat lukt niet. Ze zeggen dat ik sp1 moet installeren. Maar ik heb geen legale versie dus dat ga ik eerst maar eens proberen. ;-)

Gr paul

PS: Stigter> ik geef volgens jouw weinig info, maar wat zou ik dan zoal moeten geven?

Op een nieuw mobo zit hoogstwaarschijnlijk usb 2.0
ook zonder apparaten aangesloten kan dit fouten opleveren.

Zal je niet vertellen dat je een xp legaal moet hebben om sp1 te downloaden (dat wist je al), maar er zijn manieren.. echter je helpen hiermee is tegen de regels van helpmij.

Met weinig info bedoelde ik om eerlijk te zijn je volledige hardware installatie.. Ik kan niet zien of jij usb 2 of 1 heb.

Hej,

Ik heb service pack 1 geinstalleerd. Daarna de drivers van me usb 2.0 bijgewerkt. Dus nu maar afw8en he :-|

Gr Paul

Hej,

Ik heb nog steeds een probleem. code 0x00000050

Volgens mij ligt het aan me nvidia drivers (kheb een geforce 4 TI 4200 128 mb) want bovenaan de melding stond nv4_dis en dat zijn mijn nvidia drivers.

Weet iemand daar een oplossing voor want als ik die eraf haal ziet alles er heel groot en lelijk uit, dus dat lijkt me niet echt handig.

Ik heb driver versie 5.3.0.3 en gedownload van www.nvidia.com

Gr Paul

er is een oplossing gewoon oudere drivers in staleeren,
voor je beeld kaard ik had ook een probleem met de 53.03

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan