AMD athlon xp 2000+ vraagje:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankeh

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2003
Hallo,

Ik heb even een vraagje over mijn pc.
Mijn broer heeft net een nieuwe computer gekocht met een amd athlon XP 2600+ met een standaart AMD cooler, Hij meet als hij het spel Quake 3 gespeeld is 42 graden cpu en 37 graden systeem.
Ik heb een AMD athlon xp 2000+ met een Zalman CNPS 6000 AMD XP cooler en meet na het Spel Quake3 63 graden CPU 42 graden systeem.

Ik vraag me af waarom mijn computer warmer is dan die van mijn broer .. bijde hebben we geen extra fans erin.

Weten jullie misschien hoe dit kan komen?

Alvast bedankt,

Frank.

Waarom?

- Andere omgevingstemperatuur
- Andere heatsink
- Andere fan
- Andere warmtegeleiding
- Andere hitte-uitstoot van de CPU

Nog? :)

Geplaatst door Steve
Waarom?

- Andere omgevingstemperatuur
- Andere heatsink
- Andere fan
- Andere warmtegeleiding
- Andere hitte-uitstoot van de CPU

Nog? :)
`

Omgeving is zelfde
heatsink ?:PP waatteeh
fan is die van mij beter lijkt mij...
warmte geleiding weet ik et?:)
hitte uitstoot van cpu kzou et niet weten

Maar is 65/70 graden niet te warm of kan een amd dat wel aan?

Hoeveel ongeveer? Voor een AMD moet je er ongeveer een rijstkorrel op doen en dan uitsmeren.

Zie je die temperatuur in je BIOS? Ik denk dat je gewoon een slechte airflow hebt, denk maar aan de systeemtemperatuur van 42°. En je CPU is nu eenmaal een heethoofd.

bios is ie et zelfde en airflow.. ik heb 1 cooler op cpu en een voeding met cooler..

Dan doe je er goed aan om er nog een fan bij te zetten.

kheb al eens 2 fans erin gehad 1 achter voor lucht eruit en 1 voor voor lucht erin.. maar hielp niks

Voel eens aan de heatsink na het gamen, voelt die ook aan alsof je CPU 65° is?

trouwens hijs nu idle en zalman op volle spead 49 cpu 36 kast. vink nog best warm..

Je hebt zelf de cooler geinstalleerd maar je weet niet wat een heatsink is? De heatsink is het stuk metaal dat op je CPU zit, die de warmte verspreidt. De fan blaast die warmte er dan tussenuit.

mja ik heb geowon wat pasta erop gedaan en die waaier erop gemonteert.. zo moeilijk was dat niet hoor:)

Nou, voel eens aan die waaier, voelt ie aan alsof je CPU 50-65° is?

uhmz hij is wel wat warm maar kan me vingers onder helemaal onderaan de waaier gewoon hard erop drukken zonder dat et zeer doet kwa warmte

Dan denk ik dat er een slechte warmtegeleiding is tussen CPU en heatsink, het grote verschil tussen de idle en stressed temp (50>70°) bevestigt dus. Haal de heatsink eraf, wrijf de huidige koelpasta eraf. Doe er dan een rijstkorreltje Arctic Silver III op, wrijf uit en druk de heatsink er weer op.

en scheelt dat dan zo een graad of 5/6 ?
en hoeduur is dat stul ongeveer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan