AMD Athlon xp 2000+

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenz

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Mijn cpu wordt nu erg warm ong. 70-75 graden.Dit lijkt mij te warm .Wie weet een goede stille cooler voor mijn AMD Athlon xp 2000+ ?
Alvast bedankt.

Iedereen heeft daar een andere menig over, ga gewoon naar een goede computer zaak ( misschien degene waar je hem hebt gekocht ??) en laat je voorlichten.

suc6 Har

Hier vind je een goede test bij THG waar ze Socket A koelers voor Athlons testen.

Weet je misschien wat voor koeler je zelf hebt? En heb je koelpasta of een kleefstickertje gebruikt?

Is je PC ook instabiel?

wats beter egt pasta of kleefsticketrtje ik heb zo`n stickertje!!!

me cpu word niet warmer dan 42 graden dus dat is wel in orde!

Artic Silver III dan maar even aanschaffen zo heete het toch??? waar moet dat precies op??? egt op die kleine vierkantje???

Me mobo word 20 graden! en cpu 42!! beetje groot verschil vind ik!

Zo heet dat ja, maar als je temps nu goed zijn, en je bent geen die hard overclocker. Dan hoeft het toch niet?

jawel ik wil hem egt heeeeeel koel hebben!

Nee kwil onder de 40 duiken kheb iets van 5 fans in me pc !!! moet wel kunnen denk ik!

Geplaatst door edwin1986
jawel ik wil hem egt heeeeeel koel hebben!

Nee kwil onder de 40 duiken kheb iets van 5 fans in me pc !!! moet wel kunnen denk ik!

Een AthlonXP onder de 40 graden krijgen lukt alleen met waterkoeling.

En die 5 fans in je pc; zorgt dat wel voor een goede airflow?

Een AthlonXP onder de 40 graden krijgen lukt alleen met waterkoeling.

hoho, mijn athon(2500+) wordt maximaal stressed 42 graden. ik heb 3 fans
1 casefan
1 voedingfan
1 cpu fan
(die op z'n langzaamst staat)

toen de buitentemps nog laag waren kwam die zelfs niet over de 40 heen (gechecked met asus probe, speedfan en aida)

ik denk dus dat je airflow niet goed is, kun je een weergave maken van je kast en de fans, en welke kant de opblazen?

Laatst bewerkt:
Komt ie
Standaard FANS
1 op de CPU
1 op de onderkant van de videokaart
2 op de voeding

BIJGEPLAATSTE FANS
1 COLORFAN voorkant onderin LUCHT IN
1 COLORFAN erop(bovenkant) LUCHT UIT
1 COLORFAN achterkant boven LUCHT UIT

Cpu
Stressed 45
Idle 41

Mission: BELOW 40!

Mobo
Idle 20
Stressed :D 21

Mission COMPLETED!

Zucht. Waarom wil je zo persé dat je CPU koeler is dan 40°C? Je bereikt er niks mee, je hebt enkel meer herrie.

Geplaatst door Steve
Zucht. Waarom wil je zo persé dat je CPU koeler is dan 40°C? Je bereikt er niks mee, je hebt enkel meer herrie.

Herrie dat heb ik nu ook al!!! haha wat dacht je dan met in totaal 7 fans allemaal op gewoon 12 volt!!! haha :D:D:D:d

Ik hou gewoon neit zo van die 4 op het begin!

Je houdt niet van die 4 op het begin. En daarvoor geef je tientallen euro's uit en trotseer je een heleboel herrie?

Geplaatst door Steve
Je houdt niet van die 4 op het begin. En daarvoor geef je tientallen euro's uit en trotseer je een heleboel herrie?

Ja ook al koop ik een waterkoeling van 100derden euro`s om die ene 4 weg te krijgen.... Intreseert me niks niet als ik maar onder die 40 kom!

En het zijn tevens KLEURFANS met van die grappige kleuren ledjs er in :D...

Valt tenmnste op!!! GELUID LICHT!

Geplaatst door edwin1986

Ja ook al koop ik een waterkoeling van 100derden euro`s om die ene 4 weg te krijgen.... Intreseert me niks niet als ik maar onder die 40 kom!

En het zijn tevens KLEURFANS met van die grappige kleuren ledjs er in :D...

Valt tenmnste op!!! GELUID LICHT!

Niet als je geen window in je kast heb zitten.

Maar we gaan offtopic......

lekker temp naamgenoot maar 4 fans op 12V hou je van stofzuigers :P ? ik heb men amd athlon xp 2200+ met standard amd boxed koeler overgeklokt naar 1880 11*168 max 54 graden mooi toch met 2 case fans dus 40 graden is perfect niks aan veranderen pas boven de 60 graden je zorgen maken...

Er is wel 1 oplossing (naast waterkoeling) je cpu onderklokken kan je misschien lagere temps halen maar je prestatie daald ook...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan