AMD Athlon xp 2000+

Status
Niet open voor verdere reacties.
type cooler +bios

ja deze temp zie ik ook in mijn bios. ik heb nu als cooler gt igloo 2310

Laatst bewerkt:
Geplaatst door edwin1986

Ja ook al koop ik een waterkoeling van 100derden euro`s om die ene 4 weg te krijgen.... Intreseert me niks niet als ik maar onder die 40 kom!

En het zijn tevens KLEURFANS met van die grappige kleuren ledjs er in :D...

Valt tenmnste op!!! GELUID LICHT!

Koop dan een Prometeia voor 600 euro. De temperatuur van je CPU zal dan nog steeds met een 4 beginnen, maar er zal wel een - voor staan...

Geplaatst door Steve
voor 600 euro.
uche uche....

gt igloo 2310
Niet echt een kwaliteitskoeler als je het mij vraagt. Ik zou gewoon even naar de dichtstbijzijnde pcboer gaan en vragen of ze er een andere op willen zetten. Voor een euro of 15 ben je klaar...

Geplaatst door meelman

uche uche....

Niet echt een kwaliteitskoeler als je het mij vraagt. Ik zou gewoon even naar de dichtstbijzijnde pcboer gaan en vragen of ze er een andere op willen zetten. Voor een euro of 15 ben je klaar...

o.k. ik denk dat ik i.d.d. beter een nieuwe koeler kan kopen.

bedankt

Nog een probleemgeval

Hoi,

Ik heb van de week maar eventjes het programmatje van mijn moederbord erop gezet. De temperatuur kwam tot de 75 graden. Dus heb ik twee ventilatoren gekocht. Er zat al een ventilator op de processor en er zat er eentje bij de voeding.
Ik heb een ventilator geplaatst aan de onderkant van de kast (deze "zuigt" de lucht naar binnen) en eentje boven in de kast (deze blaast het naar buiten).

Het probleem is dat de temperaturen niet erg gedaald zijn. Ik haal nog steeds temperaturen van zo'n 70 graden (tijdens fifa2002) en in windows tijdens het typen van dit stukje tekst is het 65 graden.

Het gaat trouwens om een athlon xp 2000+ met de koeler die ik met de processor meegekocht heb. (met pasta)
Ik heb trouwens ook de kabeltjes zo neergelegd/gehangen dat de lucht er goed door kan.
Systeemtemperatuur is trouwens van 40 gedaald naar 32.

Iemand nog enig idee wat ik kan doen. (zonder waterkoeling...) Ik ben trouwens ook niet aan het overklokken volgens mij.

Geplaatst door vraagvol
Iemand nog enig idee wat ik kan doen. (zonder waterkoeling...) Ik ben trouwens ook niet aan het overklokken volgens mij.
Je kunt proberen een betere (koel)pasta tussen je CPU en heatsink te doen.
Arctic Silver 3 Is een van de betere merken.
http://www.arcticsilver.com/as3.htm
Het kan 1 á 6 graden schelen op je processor temperatuur.
Dit is per processor verschillend
Wel eerst de oude (koel)pasta er volledig af halen..

Re: Nog een probleemgeval

Geplaatst door vraagvol
Ik haal nog steeds temperaturen van zo'n 70 graden (tijdens fifa2002) en in windows tijdens het typen van dit stukje tekst is het 65 graden.

...

Systeemtemperatuur is trouwens van 40 gedaald naar 32.
Het is dus niet zo dat je CPU met warme lucht wordt gekoeld. Daar ligt het probleem iig niet.
Ik zou een andere koeler kopen. Ik denk dat je de pech hebt dat jij nou net de CPU hebt die het heetst wordt van allemaal. Daarom komt je huidige koeler net wat koelcapaciteit tekort...

Het zou natuurlijk ook een kapotte tempsensor kunnen zijn (of verkeerd uitgelezen door progje) maar daar ga ik even niet van uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan