Amd athlon XP 2200+

Status
Niet open voor verdere reacties.

_CompuFreaky_

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Nou ik dacht laat ik men athlon eens overklokken :p. Ik heb een Asus A7N8X deluxe REV 2.0 mobo Kingston 512mb DDR PC3200. Ati Radeon 9600 Pro.Ik heb fsb verhoogt naar 166 en mutiplier 11. Das sneller maar hij ligt bij zelfde kloksnelheid zodat ie nauwelijks warmer wordt :p. In alle bechmarks deed ie het goed 3Dmark03 en 3Dmark2001SE allemaal hoger.. maar tijdens UT2003 haperd ie soms..Hoe komt dat ? voltage heb ik standard op 1,6V volt nu draaid ie dus op 11*166 1823 draaid perfect alleen Ut2003...

volgens mij was dat met Nforce 2 standard ik zie der in iedergeval niks in bios over staan...en aida32 en sandra zeggen niks dat de pci bus hoger ligt ofzo..en misschien dit ook nog interresant harde schijf gaat meer rattelen tijdens ut2003

Ohja en 166fsb draaien 2500+ enzo toch ook op..

Laatst bewerkt:
ja alles up to date laatste nforce drivers van tweakers. directX 9a ati catalyst 3.4 res 1024*768 85hz draaide eerst perfect...

En vanallerei maps..bij elke map zelfde

Geplaatst door _CompuFreaky_
ja alles up to date laatste nforce drivers van tweakers. directX 9a ati catalyst 3.4 res 1024*768 85hz draaide eerst perfect...

En vanallerei maps..bij elke map zelfde

Vaag, ik draai et op 1024x678, 32 bit alle settings High en ik kom geen gehaper/geschok tegen.

UT2003 voorzien van de nieuwste patch? (v.2225)

Ik denk niet dat veel uit zal maken, maar et valt te proberen.

Officiele nForce-driver is versie 2.03, alleen is deze geupdate. Staat hier:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=nforce_udp_winxp_2.03

Persoonlijk denk ik dat je de boel te hoog hebt geklokt of de AGP-doorvoersnelheid is te hoog meegeklokt.

Deed UT2003 et voorheen wel soepel op dezelfde resolutie? Klok de boel anders es ietsjes terug en probeer nog es.

AGP staat op juiste snelheid, want hij heeft FSB 166 Mhz ingstelt dus er veranderd niets aan AGP snelheid. Wil je zekerheid lockt hem dan effe. PCI is automatisch gelockt. Verder hoger clocken man. Of effe je XP op FSB 200 Mhz zetten. Probeer ook de nieuwste bios voor betere resultaten versie 1005. Ook kan je je geheugen overclocken: snelle timings.

AGP staat op juiste snelheid, want hij heeft FSB 166 Mhz ingstelt dus er veranderd niets aan AGP snelheid. Wil je zekerheid lockt hem dan effe. PCI is automatisch gelockt. Verder hoger clocken man. Of effe je XP op FSB 200 Mhz zetten. Probeer ook de nieuwste bios voor betere resultaten versie 1005. Ook kan je je geheugen overclocken: snelle timings.

geheugen overklokken mm... wat voor advies heb je daarvoor en zou ik wel fsb van 200 doen met Amd Boxed koeler :p

Ach je zegt het toch zelf, dat je cpu niet zo warm wordt dus waarom niet. Ik de bios kan je geheugen timings op snelle waarden zetten. Maargoed hierdoor heb je kans dat je pc dan niet meer boot. Dan maar effe bios clearen en gewoon weer proberen. Je hebt vette geheugen man dus het kan zeker. Zelf heb ik mijn AMD XP1800+ > 1900 Mhz 200 Mhz FSB Vcore 1,7 V en mijn Samung PC333 loopt nu ook 200 Mhz FSB op aggresive.
O ja mijn moederbord is Asus A7N8X Rev. 104.

hebben jullie een idee hoe dit komt ? ik zet men pc gewoon weer in normale staat 13,5*133 vanmiddag zoals die was...1800mhz dus ik doe ff 1 instelling aanpasse in bios van men usb.. en hij boot niet moest hem resetten cpu op 1350 en als ik iets change en moet booten wil die dat niet meer doen!!

Als hij na het saven niet meer wilt booten. Dan doe je hem uit. Dan weer aan. helpt wel.

ja dat helpt wel..dan staat er 1350 boot ie verder en dan kom ik in windows fsb van 200 wou niet Tbred A he ik denk dat die van jouw 1800+ tbred b is die komen meestal veel verder

Precies wat ik dacht, A7N8X is fijn bordje he. Stabiel redelijk overklokbaar. Msi is ook goed en stabiel maar overklokken is niks das reden dat ik deze nam kan je redelijk mee overklokken en veel onboard op deluxe en ook superstabiel !

Ohja en Welkom op helpmij.nl dit zijn je eerste posts he :p

Haha ja, maar helaas ik heb Rev. 104 SB wordt redelijk warm. Maar gelukkig een heatsink van TNT2 geleent. TNT2 is ook nog geleent, had toen mijn ATI 8500 Pro verkocht. Verder gebruik ik alleen audio van deze moederbord en een pci slot voor Intel Pro NIC. Maarja het ging mij om die Audio.

Idd, das ook reden voor mij dat ik hem nam lekker lege kast met goede audio ! Nvidia soundstorm :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan