AMD Athlon XP 2400+probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny Boy

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2001
Deze heeft altijd goed gewerkt maar nu merk ik dat hij maar 1500 Ghz geeft was voorheen 2000 Ghz
het moederbord is het zelfde gebleven alleen het moederbord was stuk en deze dus vervangen door een nieuwe van het zelfde merk en type Asus A7V8X-X
als ik nu het handmatig in de bios op 2000 Ghz zet loopt alles vast,normaal deed die dat automatisch,maar gaat nu naar 1500 Ghz

Wie weet wat het zou kunnen zijn

groeten John

JE fsb STAAT IN JE bios STANDAARD OP 100 MOET DENK IK OP 133 GEZET WORDEN EN DAN KRIJG JE 2000

egkok

nou staat niks in mijn bios over fsb 100 of 133
Front side bus is hier 333/266 en 200
of zie ik het fout

en op mijn board ook niet

Laatst bewerkt:
JB

Moet je even in je BIOS neuzen en kijken op zoals in bijlage vermeld. Daar kun je alles regelen

Bijlagen

• jboy.jpg
    jboy.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 74
Daar heb ik ook gekeken maar als ik die auto uitzet en hem op 2000 zet slaat alles vast en start die niet meer op dan moet ik hem in de bios weer op 1500 zetten en dan doet ie het weer normaal was het zo dat al ik opstarte met mijn nieuwe processor erop kwam je in de bios en stond die gelijk op 2000 Ghz
En nu starte die dus in de bios op en gaf die 1500 Ghz aan terwijl er dezelfde 2.4 Ghz processor in zit
rechtermuis op deze computer en dan bij eigenschappen geeft die wel aan

Computer

AMD Athlon(TM)2400+
Kloksnelheid 1.50 GHz,512 MB

je moet hem op manual zetten en dan instellen

egkok

Dat heb ik toch gedaan op manual en dan op 2000
maar dan start de pc niet meer op.
Loopt die vast moet ik er eerst de stroom afhalen en dan weer erop en kan ik weer op starten om in de bios te komen

hoe zet je hem dan op 2000??

sorry

Ja heb zie bijlage zwart omringde,deze in de bios op 133 gezet en die 15 laten staan maar dan wil ik opnieuw opstarten en dan net is het windows ventster moet openen slaat die vast moet ik de spanning van heet MoBo afhalen en dan kan ik hem weer opstarten dit nu 8 keer achtr elkaar gedaan maar steeds weer het zelfde nu dus weer op 1500 GHz gezet en hij start weer normaal op:o :o

Bijlagen

• johnny.jpg
    johnny.jpg
    43,4 KB · Weergaven: 79
fsb op 200 en multiplier op 10??

Is ook gebeurd

Heb nu dus :fsb op 200

die ander gezet op 100\33

pc start nu wel op maar alleen als ik de reset knop gebruik nu hoef ik dus niet meer eerst de spanning van het mobo te halen en het resultaat is zie bijlage die ik al eerder poste alles wat daar op staat staat er nu precies zo en het zelfde ook de computer rechtermuis eigenschappen.
Dus dat heb ook niet echt geholpen dan zal er wel wat stuk zijn ????
Anders weet ik het ook niet meer :evil: :evil: maar wat?

http://www.belarc.com/free_download.html

dat ook nog even gedraaid

Laatst bewerkt:
Wat voor geheugen zit er in?

512 MB

En wel 2 x 256 MB DDR (SDRAM)
beiden pc 2700

daar door is het andere moederbord stuk gegaan begreep ik mijn zoontje had er 2 van 256 Mb in gestopt maar 1 pc 2700 en de nieuwe pc 3200 daar zat toen wel deze processor op????

Volgens mij moet je fsb op 133 staan en je multiplier op 15.
amd's.jpg

Bron: Lijkt me duidelijk

Laatst bewerkt:
Petje 11

ja dit gedaan maar weer het zelfde de pc loopt vast en ik moet de spanning dan weer van mijn MoBo afhalen om weer te kunnen starten en in de bios te komen.
Zal morgen de processor er eens afhalen en weer nieuwe pasta er tussen doen wie weet helpt dat anders heb mijn zoontje een probleem.
Maar tot zo ver bedankt jullie voor de berichtjes

groeten Johnny Boy

er is dus iets loos of met je mobo of met je geheugen of met je processor. Download hier een prog waarmee je alles even goed kunt bekijken.

http://www.hwinfo.sk/files/hw32_145.exe

want gezien je processor moet het 15 x 133 worden alhoewel je mobo ook andere waardes ondersteunt.

Begint te komen

Nou de processor eraf gehaald nieuwe pasta er tussen en heb hem nu weer op 2000 Ghz draaien maar als ik hem opstart blijft die nog hangen en na de reset knop te hebben gebruikt en hij dan weer opstart dan doet ie het wel.
heb dit nu 5 keer gedaan maar steeds moet ik wel dus als ik de pc aan zet eventjes wachten dan de reset knop indrukken en dan start die wel op (niet soepel maar hij start ).
Dus rol van het ene in het ander probleem

Groeten Johnny Boy :evil: :evil:

wordt in dat progje alles goed en normaal herkend???

Voor zover ik weet doet volgens dat progje alles goed

Heb de bios net nog geupdate
En de schijf leeg gehaald en weer alles erop gezet
Het probleempje blijft zich voordoen met opstarten

voeding is 350 watt dus die trekt het wel (dacht misschien ligt het daar aan).

Groeten John:thumb: :thumb: :thumb: We komen er wel hoop ik

Welk OS heb je ook geupdated en wat voor videokaart, hoeveel geheugen en welk merk, hoeveel reepjes..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan