AMD ATHLON XP 2600 geeft maar 1.16ghz weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkeblab

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
9
Hey, ik heb al een paar jaar deze pc maar laatst viel me ineens op dat mijn amd athlon xp 2600 nog maar een kloksnelheid van 1.16ghz heeft?! kan ik dit weer normaal krijgen?
 
2.13GHz hoort deze te heben ik denk dat je dat even moet bij stellen in de bios.
zet de fbs op 266mhz dit zou voldoende moeten zijn.
 
Wellicht is er iets als Cool 'n Quiet actief, dit schroeft je snelheid terug op het moment dat je processor weinig te doen heeft.

Ga eens iets anders doen (bestanden in-/uitpakken met winrar bijvoorbeeld) waarbij je processor het zwaar heeft en kijk dan welke snelheid er dan aan wordt gegeven.
 
2.13GHz hoort deze te heben ik denk dat je dat even moet bij stellen in de bios.
zet de fbs op 266mhz dit zou voldoende moeten zijn.

dit klinkt misschien dom maar hoe kom ik bij bios??:p of moetje dat programma eerst downloaden
 
Als je je computer opstart zie je VOOR het Windows laadbalkje een schermpje met een aantal toetscombinaties, bijvoorbeeld 'press del to enter BIOS'.

Welke toets dat bij jou is weet ik niet, maar geef een ram op de desbetreffende toets en je zit in je bios. Daar zie je wellicht een kopje met de titel Advanced CPU features of iets dergelijks. Daar kun je vanalles instellen maar doe geen dingen waar je geen verstand van hebt..
 
leg aan je systeem meestal is het de del toets in gedrukt houden bij het opstarten van pc.
het kan ook F2 F10 of esc
 
Als je je computer opstart zie je VOOR het Windows laadbalkje een schermpje met een aantal toetscombinaties, bijvoorbeeld 'press del to enter BIOS'.

Welke toets dat bij jou is weet ik niet, maar geef een ram op de desbetreffende toets en je zit in je bios. Daar zie je wellicht een kopje met de titel Advanced CPU features of iets dergelijks. Daar kun je vanalles instellen maar doe geen dingen waar je geen verstand van hebt..

haha, nou ik was dus in bios(f2) en toen dat advanced en die cpu host frequency op manual gezet en toen actual frequency op 180 ,Die stond op 100. Nu net weer gekeken en nu word er een kloksnelheid weergegven van 2.03 ghz:D neem aan dat het nu opgelost is??
 
haha, nou ik was dus in bios(f2) en toen dat advanced en die cpu host frequency op manual gezet en toen actual frequency op 180 ,Die stond op 100. Nu net weer gekeken en nu word er een kloksnelheid weergegven van 2.03 ghz:D neem aan dat het nu opgelost is??

yup dan is het nu goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan