AMD Athlon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je in de A7N8X-serie dan ook nog een favoriet steve?

(bv. de geforce of KT400)

B.Jager

Laatst bewerkt:
Nee, de A7N8X heeft de nForce chip... De A7V8X is gebaseerd op de KT400, maar da's een redelijk bagger moederbord.

Mijn fout steve.Ik heb niet goed gekeken.

Maar dat mobo kost iets van €190 dat is €50 meer dan de gigabyte.
Dit bedrag had ik nog niet ingepland in mijn budget.

B.Jager

Mag ik vragen waar je het bestelt? Want € 190 is nogal veel.

Over de hele breedte is challenge vrij goedkoop dus ik ben van plan om alles daar te bestellen.Als ik dus ergens anders dit mobo zou nemen dan komen de extra rembours kosten er ook weer bij.

B.Jager

Ow, er is blijkbaar geen RAID op de A7N8X.. Het enige nForce2 bordje dat RAID heeft (voor zover ik weet), is de MSI K7N2G-ILSR (MSI K7N2G, de andere letters staan voor de opties, R = RAID).

Geplaatst door Steve
Ow, er is blijkbaar geen RAID op de A7N8X.. Het enige nForce2 bordje dat RAID heeft (voor zover ik weet), is de MSI K7N2G-ILSR (MSI K7N2G, de andere letters staan voor de opties, R = RAID).

Volgens mij is er wel degelijk RAID aanwezig op dit plankje hoor.

Als ik hier bij de serial ATA kijk dan staat er support RAID 0/1.

Of zit ik mis?

B.Jager

Geplaatst door hjllo

Volgens mij is er wel degelijk RAID aanwezig op dit plankje hoor.

Als ik hier bij de serial ATA kijk dan staat er support RAID 0/1.

Of zit ik mis?

B.Jager
Ja maar dan moet je nog wel die nieuwe S-ata schijven toevallig hebben liggen, IDE RAID is een stuk practischer.

serial ATA

Zijn die serial ATA schijven dan al te krijgen? en zo ja waar dan?

En is het al mogelijk die S/ATA schijven op een losse pci raid controller aan te sluiten?

Grtz.

Ik weet niet of er al S-ATA RAID controllers onder de vorm van een PCI-kaart bestaan...

Er is een versie van de Seagate Barracuda V met S-ATA, maar die zijn nog niet beschikbaar.

Volgens mij zijn ze nog niet te krijgen, ik heb er tenminste nog geen advertenties van gezien.

s-ata
Verder vind ik persoonlijk het 'gat' tussen de A7N8X en de A7V8X redelijk klein. Al is dual channel wel lekker voor de ware fan. (bron)

Zelf heb ik de GA-7VAXP, en ben zeer tevreden. Deze kwam in een test (?) als snelste uit de bus w.b. KT400, zonder over te klokken. Daarbij zit er RAID op, maar weer geen s-ata...kan niet alles hebben.
Daarbij moet gezegd worden dat de nForce2 schijnt uit te blinken in stabiliteit. Maar de ware potentie wordt idd behaald met 2 geheugenmodules.

Laatst bewerkt:
De nForce 2 is toch ook een stuk beter wat betreft snelheid hoor..

En de A7V8X zou ik zeker niet kopen, veel problemen mee, slechte boardlay-out etc etc.

Geplaatst door Steve
De nForce 2 is toch ook een stuk beter wat betreft snelheid hoor..

En de A7V8X zou ik zeker niet kopen, veel problemen mee, slechte boardlay-out etc etc.
ASUS has done a very good job with the layout of the A7V8X....
The board was also very stable which was surprising as we were expecting the non-complete products to show a few crashes....
Under DDR400, we had to select the "settings from SPD" otherwise the board would not boot or crash which is expected as DDR400 isn't exactly usable at most aggressive settings....

Like we said, once we have the final version of the board, we'll work on a full blown review...
bron
You're the man, steve! Zelf heb ik natuurlijk geen ervaring met dit product, maar de problemen lijken dus vooral te ontstaan bij gebruik van 400mhz modules. En daar had de P4S8X ook al problemen mee (jaja is Intel mobo). E.e.a. lijkt het gevolg van het grijze gebied waar modulemarkt zich in bevindt: de overstap naar DDRII.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan