AMD Athlon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is het gewoon omdat VIA / Asus snel een AGP 8x moederbord wouden hebben, veelgebruikte marketingterm. En de stabiliteit gaat daarbij dus ten koste..

Zelfde verhaal voor de P4S8X.

En tja, problemen met DDR400... Waarom koop je een A7V8X? Juist, om DDR400 te kunnen gebruiken.

En de mening dat de boardlay-out goed is deel ik niet met die (p)reviewer, banaal voorbeeldje: de ATX-connetor zit boven de IDE-poorten, naast de geheugenslots. Dat is erg vervelend voor zowel de airflow als lengte van de ATX-kabel.

Geplaatst door windoos

bron
You're the man, steve! Zelf heb ik natuurlijk geen ervaring met dit product, maar de problemen lijken dus vooral te ontstaan bij gebruik van 400mhz modules. En daar had de P4S8X ook al problemen mee (jaja is Intel mobo). E.e.a. lijkt het gevolg van het grijze gebied waar modulemarkt zich in bevindt: de overstap naar DDRII.
Je besaart je oordeel wel op een review van ongeveer een half jaar oud hè, toen waren de DDR400 modules nog zeer zeldzaam.

Op dit moment zijn er ook veel DDR400 modules te koop die wél met aggressieve timings kunnen werken. Daarbij vind ik het van de reviewers ook slecht om te testen met een beta-bord, want het is niet onlogisch dat daar ook nog fouten inzetten. Want hier baseren mensen zoals jij wel hun oordeel op, terwijl die foutjes best in de final versie eruit kunnen zijn gehaald.

Geplaatst door Lekkere Kwal
Je besaart je oordeel wel op een review van ongeveer een half jaar oud hè, toen waren de DDR400 modules nog zeer zeldzaam.

Op dit moment zijn er ook veel DDR400 modules te koop die wél met aggressieve timings kunnen werken. Daarbij vind ik het van de reviewers ook slecht om te testen met een beta-bord, want het is niet onlogisch dat daar ook nog fouten inzetten. Want hier baseren mensen zoals jij wel hun oordeel op, terwijl die foutjes best in de final versie eruit kunnen zijn gehaald.
Persoonlijk denk ik dat 't met chipsets te maken heeft op de moederborden als zodanig; en dus niet per definitie aan de 400mhz modules.
Verder:
Like we said, once we have the final version of the board, we'll work on a full blown review...
Daar hield ik dus wel rekening mee...Daarbij wilde ik ook niet echt een oordeel vellen, hoor. Sorry als dat zo overkwam. Al denk ik wel dat we het erover eens kunnen zijn dat op een gegeven moment het niet duidelijk was of men de 'tussenstap' van 400mhz wel of niet zou maken, hetgeen de aansluiting van chipsetfabrikanten en modulebouwers ondeling niet ten goede kwam.

Geplaatst door Steve
Volgens mij is het gewoon omdat VIA / Asus snel een AGP 8x moederbord wouden hebben, veelgebruikte marketingterm. En de stabiliteit gaat daarbij dus ten koste..

Was 't niet zo dat dit te maken had met de eerste revisies van 8x AGP kaarten zelf, en dus niet zozeer te wijten aan de chipset, toch?
Maarja marketing is het magische woord.

Dat bedoel ik niet echt... Ik bedoelde dat Asus snel een AGP 8x bord wilde hebben, en daarom is de A7V8X snel in elkaar "geflanst", het had wel met wat meer zorg gemogen.

Geplaatst door Steve
Dat bedoel ik niet echt... Ik bedoelde dat Asus snel een AGP 8x bord wilde hebben, en daarom is de A7V8X snel in elkaar "geflanst", het had wel met wat meer zorg gemogen.
Thanx goeroe

Nou bedankt jongens.Ik denk dat ik er wel uit ben.
Dan kan ik dus overgaan tot bestellen.

B.Jager

Nou ben ik toch weer wat gaan twijfelen.

En tegen jou advies in steve ben ik toch ook eens gaan kijken naar de ASUS A7V8X en heb deze geprobeert te vergelijken met de GIGABYTE 7VAXP

Nu zijn er een aantal dingen die ik bij de asus beter vindt.

1*de asus heeft op de northbridge een passief koellichaam.Met het oog op een stille pc is dit wel gewenst.

2*de asus heeft een dubbele lan,hetgeen een klein thuisnetwerk(delen van de verbinding) wat dichterbij brengt

3*de asus heeft de mogelijk heid om zwaardere koellichamen te plaatsen met behulp van de gaten bij de socket.

4*het lijkt wel of de asus bij de benchmarks iets beter presteert dan de gigabyte.

Een van de weinige voordelen die de gigabyte heeft is dat de video kaart niet hoeft worden verwijderd om er een geheugen strip bij te plaatsen.(al zou ik dat geen noemens waardig voordeel willen noemen)
En natuurlijk de dubbele bios.

Ze kosten dus het zelfde en hebben ongeveer de zelfde features

heeft er nog iemand nog een doorslag gevend iets om een van de beide borden niet te kopen.

B.Jager

In theorie is de A7V8X wel een mooi bordje, dat klopt. Ook de prestaties zijn niet mis. Maar er zijn gewoon veel problemen met het moederbord, plotse reboots, instabiliteit als je PC3200-geheugen gebruikt etc.

Op zich lijkt het allemaal wel de Asus kant op te gaan, maar ik denk toch dat punt 1 niet stand houdt, daar meerdere componenten de geluidsproduktie van een pc bepalen, en niet alleen de northbridge fan. Daarbij:
The KT-400 is cooled via a passive heatsink. Thermal grease was applied sparingly. I recommend putting a fan on top of the heatsink as it gets to a toasty 45 degrees (room = 20 degrees) at 180 MHz.
bron
Over punt 4...discutabele kwestie. Als je hier kijkt dan zie je dat voordeel weer bij de gigabyte. Wat scheelt het nou echt!?
Als je van plan bent s-ata te gebruiken, evenals de gigabit LAN, pas dan kunnen deze voordelen gaan opwegen tegen de evt. nadelen die Steve reeds schetste.

Mag ik jullie bedanken voor de input jongens.
De Gigabyte heeft het voor mij toch gewonnen van het Asus bordje.
En nu zie ik ineens dat de processoren ook zowat elke dag goedkoper worden,het kan niet beter.

B.Jager

Zit me net te bemoeien met hetzelfde: wil ook eindelijk eens gaan upgraden.

Ten eerste: de Kt400 chipset is nu een tijdje op de markt: er is al erg veel verbeterd met nieuwe biossen en stabiliteit. Zou er gerust een kopen, als het me lukt om mn ouwe zooi redelijk weg te doen haal ik een a7v8x. Basisversie de rest heb ik toch al.

De nforce 2 chipset klinkt leuk en is sneller als de Kt400 maar het voordeel van gebruik van 2 geheugens t.o.v. 1 is marginaal, minder dan 1% en is dus geen argument voor mij om die te overwegen.

Ik ga sowieso voor een oudere athlon 2000+ (de centenkwestie) met een fsb van 266 en geheugen van 2700.

Serial ATA controllers zijn gewoon te gebruiken met normale harddisks er is wel een adapter nodig om deze op de serial poort te kunnen aansluiten.
Vind echter dat de winst t.o.v. een 133 ata (serial is 150) ook niet echt opschiet: alles gaat nog altijd over de pci bus en die wordt tegenwoordig tot het uiterste gepushed, zeker met een raid config. Ga dat pas interressant vinden zodra de opvolger van pci gemeengoed gaat worden.

dusssss

voor mij de a7v8x of de msi kt4v

later!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan