AMD CPU + RAM Overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozi4ever

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2014
Hoi,

Ik heb namelijk een nieuwe AMD computer, graag wil ik de geheugen en de processor overklokken.
Helaas heb niet veel kennis met overklokken, is er iemand die hier ervaring mee heeft en echt weet wat hij moet gaan doen tegen, uiteraard betaal ik je hier voor!
Mijn RAM loopt niet lekker, memory write zit aan de lage kant, probleem is CPU/RAM lopen niet gelijk 1:1 en ik weet dat het mogelijk is...
De FSB:DRAM is 1:2, en als ik er mee speel soms wel op 3:14. Ik neem aan dat de RAM op 1866 Mhz moet kunnen draaien.
Ook heb ik geen XMP profiles in de bios/uefi, bios is up2date.

Mijn Specs:
Mobo : Asrock 970 Pro3 R2.0
CPU : AMD FX-8350 - 4000 MHz
CPU Koeler : Thermaltake FrioOCK
GPU : Asus GeForce GTX 770 2GB
RAM : Kingston HyperX 8 GB DDR3-1866 Kit [KHX1866C11D3P1K2/8G]

MAxxMem2:
Uz9ms4Y.jpg

CPU-Z:
ITEi8bh.png

agobM2h.png

SpeedFan:
Q4fQaop.png

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

Ik weet niet hoe je settings nu zijn, maar die DRAM frequency klopt voor geen meter. Is er geen standaard profiel voor "1866"? Overigens loopt 1866 geheugen op 933MHz (1866 is de data rate). Ook de timing settings zien er vreemd uit van je geheugen. Volgens de specsheet zouden die:

DDR3-1866 CL11-11-11 @1.5V

moeten zijn. Ik zou eerst eens teruggaan naar default settings en opnieuw beginnen, want dit lijkt echt fout.

Dat dacht ik ook al, de RAM stond op auto in de Uefi/Bios, hier een aantal fotos

vJkEe53.jpg

k78Yq8X.jpg

I8gULpj.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt je base FSB opgehoogd daarom dat je geheugen er zo vreemd uitziet in die lijst.

Wat je wil is: DDR3-1959 uit die lijst.

Die laatste screenshot lijkt te kloppen met de handleiding alleen het bovenste getal van Jedec_1 (1778) kan ik niet plaatsen. dat hoort 1833 te zijn. Mogelijk raakt je bios wat van de wap door de overclock?

Als ik alles op default zet heb ik nog steeds de rare getallen. Kan het zijn dat het aan de ram slot ligt?
Ik heb de RAM in slot A2 en B2 vanwege de grote koeler.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou niet moeten. maar als je niet auto gebruikt maar handmatig DDR3-1680 of 1959 kiest zou het moeten werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan