Amd data change, update data to new dmi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Champy

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
36
De error zoals in de titel vermeld krijg ik na het aanschaffen van een nieuw setje mobo/cpu/mem.

Het gaat hier om het volgende setje;
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
AMD Phenom X4 955
OCZ DDR3 PC3-10666 Gold Edition 4GB (2x2048MB)

Ik heb al via google gezocht maar vind daar wel meerdere mensen die het probleem hebben, echter geen duidelijke oplossing.

Wellicht dat die hier wel gevonden wordt.

Gebruik Windows XP SP3. Kan niet normaal windows booten, kan wel in de veilige modus komen. Heb al geprobeerd om via de veilige modus de chipset drivers te installeren, maar dna loopt het programma vast.

De volgende oplossing:
Boot on cmos settings use the QFlash utility. In that utility there is an option to keep the DMI data. Simply disable that and flash the bios. This is a motherboard problem using AMD processors.

krijg dit niet voor elkaar, kom in deze utility, zet de stand op disabled, maar dan kan ik deze settings niet opslaan ofzo, wel de pc uitzetten via de utility. Doe ik dat krijg ik weer dezelfde error, ga ik weer naar de utility, staan de setting weer op enabled, dus dat schiet ook niet op.
 
Blijkbaar moet je een BIOS update doen voor je moederbord om deze processor te laten ondersteunen.

Op deze link zie je de CPU support list: http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSupport_Model.aspx?ProductID=3010
Jouw CPU wordt pas ondersteund vanaf BIOS versie F4i. Kijk eens na welke versie je hebt van je BIOS.

En na het disablen van die DMI settings ofzo moet je natuurlijk wel je bios flashen he, anders gaat het inderdaad niet werken. Dat zegt de melding in feite, schakel de instellingen uit en doe een bios flash.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan