AMD Dual of Tripple Core?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha :P :)

lees het eerste berichtje op dit topic; was dus een van mij keuzes :) toch bedankt voor de tip... maar zou je me kunnen vertellen waarom ik voor deze moet gaan? ;)

bedankt he!

Hoi !

Tja, maar in je eerste post heb ik niets gelezen over een plafond van 80 euri's, vandaar.

Voor spellen kun je momenteel toch nog beter een snelle dual-core dan een langzame triple hebben.

Bovendien is de de z.g. Black Edition, d.w.z. de multiplieer in ge-unlocked waardoor je deze CPU eenvoudig op 3 Gig kunt laten lopen, mits je voor een goede koeling zorgt.

Greetz,

Harry.

In deze artikels zijn de procs getest op dezelfde snelheid (2.7 Ghz) toch? En als ik het zo zie, lijkt de tripple in principe overall beter...

maar de x3 8750 staat op 2.4 Ghz... dus dat is minder goed vergelijkbaar? En als ik niet kán overclocken, waar het wel op lijkt... dan zou ik dus meer hebben aan een dual op 2.8 Ghz dan een tripple op 2.4 Ghz (aangezien ik nu loop op een dual van 2.3 Ghz)

PS: ik zit hier met een low profile case... dus mobo upgraden is geen optie ;) ook case vervangen is voorlopig nog geen optie :)

Laatst bewerkt:
In deze artikels zijn de procs getest op dezelfde snelheid (2.7 Ghz) toch? En als ik het zo zie, lijkt de tripple in principe overall beter...

maar de x3 8750 staat op 2.4 Ghz... dus dat is minder goed vergelijkbaar? En als ik niet kán overclocken, waar het wel op lijkt... dan zou ik dus meer hebben aan een dual op 2.8 Ghz dan een tripple op 2.4 Ghz (aangezien ik nu loop op een dual van 2.3 Ghz)

PS: ik zit hier met een low profile case... dus mobo upgraden is geen optie ;) ook case vervangen is voorlopig nog geen optie :)

In een low profile kast kan je prima het moederbord vervangen. Geen enkel probleem. Zolang je maar de juiste maat kiest. mATX in het algemeen.
En het moederbord van 40 euro dat ik bedoelde is een mATX-bord.

Mijns inziens is 45nm voor € 80 niet haalbaar.
Feit is wel dat deze triple cores niet bijzonder zijn. Dan kun je beter een snelle dualcore nemen als de AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition. Die zijn een eurotje of 60 tot 70.

@ marsmannetje:

als je me misschien een link zou kunnen sturen graag. :) het enige dat ik erop moet hebben zijn een pcie x1 en x16 slot, max. 2 sloten op het board anders past het niet in de case :)

@ ronald89:

dus, de 7850 BE is een nog betere keuze, als je er vanuit gaat dat ik wss niet kan overclocken?

http://tweakers.net/pricewatch/239618/amd-athlon-ii-x2-250.html#tab:prices
Of je koopt de AMD Athlon II X2 250. Dat is een 45nm dualcore processor voor een prijs van om en nabij de 80 euro. Het is een processor voor socket AM3, maar zoals we allemaal weten is AM3 backwards compatible met socket AM2+

Edit: om te reageren op mijn vorige bericht: goede stap van AMD om 45nm dualcores onder de € 100 te prijzen.

Laatst bewerkt:
Dan wacht ik eerst even op reactie van mars, met het desbetreffende mobo... daarna kijk ik verder ;)

ehm. Ik geloof dat ik toch voor mijn beurt heb gesproken... :(:confused:

De kast is echt heel klein.
450aace424.jpg

Dit wordt inderdaad heeeeeel moeilijk. Er zijn wel oplossingen, maar voor dat geld heb je een nieuwe kast, voeding en moederbord... Dus dat is een beetje onzinnig.

Dus sorry... ik had het mis...

Waarom haal je niet ergens een oude kapotte kast vandaan. Eentje die mensen toch niet meer gebruiken. Het zal wat moeilijk worden om de voeding te bevestigen, maar met een beetje kunst en vliegwerk moet dat toch te doen zijn...
Verder nieuw moederbord en processor en klaar.

Mag ik vragen hoeveel je uit kan geven in totaal? Is dat echt maar iets van 80 euro?

In dat geval heb ik nog een oude Packard Bell kast liggen.
Het is een mini tower, kwam een mATX mobotje uit.

Tenminste, wat is oud.. oktober 2008.
Moet even kijken of alles nog compleet en heel is, zo ja kun je hem van me krijgen als jij me de verzendkosten betaalt.

Edit: het is een iMedia, een kast van de nieuwe serie. Zo eentje als ze nu op de site hebben staan.
Nog een edit: zucht.. dan zou je ook een nieuwe voeding moeten kopen zie ik nu pas..

Laatst bewerkt:
Nouja, die 80 euro leek me voor alleen de proc...

Verder ga ik een nieuwe voeding aanschaffen en daar maak ik een extern kastje voor, leek me wel leuk om te doen...

ook een deel gaat naar een nieuwe geluidskaart, want ik ben wel audiofiel als ik eerlijk ben (A)

En een nieuwe processor koeler van Zalman, voor 26 euro ongeveer :)

Dit allemaal zou in mijn huidige configuratie passen, en dan zou ik werken aan de koeling! Dit is al helemaal uitgewerkt in google sketchup :)

PS: laatst mijn geweldig lekkere toetsenbord verneukt met ice tea XD

let it rest in pieces... :shocked:

dus er gaat ook geld naar een nieuw, ditmaal fatsoenlijk toetsenbord...

al met al, zo hjeb ik een aardig kostenplaatje staan :D

Als je dan toch alles gaat verbouwen..

Packard Bell kast waar ik het eerder over had + standaard toetsenbordje en evt. muis (met zo'n balletje nog, wel redelijk nieuw, oktober '08) voor € 10,- ex verzendkosten.

Van mij mag je het hebben, het ligt hier toch maar te verstoffen..

ik snap het en bedankt voor je aanbod ;):thumb: maar ik wilde van deze case mijn eigen 'projectje' maken :love::love:

als je me begrijpt ;)

Geen probleem, zelf knutselen is natuurlijk altijd leuker, groot gelijk!:D

Oke. Maar verstandig is het niet.
Immers ga je nu wel een betere processor kopen, maar de stap is nog relatief beperkt. Heeft het dan zin?

En denk je de koeling in de kast in orde te krijgen? Ik heb mijn twijfels.
Als ik heel eerlijk ben: ik vind het zonde van je geld.

tja, misschien heb je een beetje gelijk ;)

maar iig de geluidskaart gaat sowieso! dat moet ik gewoon doen :)

En ik zal zien of ik nog een sketch kan bijvoegen... dan kan je zien wat ik (in principe) van plan ben :P

ik denk er nog goed over na ;)

Wat voor geluidskaart ben je van plan te kopen. Want de meeste zijn nu niet echt beter dan degene op moderne moederborden.
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar wat je nu precies van plan was :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan