AMD Dual of Tripple Core?

Status
Niet open voor verdere reacties.
PS:

PC Wizzard zegt: Chipset: nVidia nForce 720

Internet sites zeggen: Chipset: nVidia GF8200

Maar dat is toch de onboard GPU? :P

tenminste, dat is wat ik tot zover weet :) en ik weet dat hij de Phenoms aankan, maar ik weet het dus niet van de Phenom II :S bummer :P

Laat maar even wat horen als je iets nuttigs vind :)

Alle hulp wordt tot nu toe zeer gewaardeerd :)

Hoi !

Welke chipset dan ook: er is in elk geval een bios-update nodig om een Phenom II op je mobo te kunnen plaatsen.

Op een Acer-mobo kun je het bios slechts updaten als er door Acer een update specifiek voor dit doel wordt aangeboden.

Is dit niet het geval zal de Phenom II niet als zodanig door je mobo worden herkend en mogelijk zelfs niet werken.

Ik zou er even een mailtje naar Acer aan wagen !!

Greetz,

Harry.

Dankje Harry! ik was zoiets al van plan, mochten jullie het tóch niet weten :)

Ik ga er even voor mailen!

Groeten

Hoi !

Laat het antwoord even weten, ik ben ook benieuwd.

Greetz,

Harry.

Ik zal het antwoord direct na ontvangst van de mail doorgeven :)

Ik hoop antwoord te krijgen op 5 vragen:

1. Is het mogelijk om dmv een BIOS - update een Phenom II serie processor op het moederbord (serienummer) te plaatsen?

2. Is het mogelijk om zonder BIOS - update een Phenom X3 of X4 op ditzelfde moederbord te plaatsen?

3. Is het mogelijk dat jullie iets aan mijn pc kunnen doen zodat ik evt wel zou kunnen overclocken? Ik weet dat ik dan de garantie op de cpu kwijt ben enzo :)

4. Als het dan ook mogelijk is: is er een vervangbaar moederbord te vinden voor de ASPIRE X3200 case?

5. Hoe zit het met de cpu koeler backplate op het moederbord? Want dit is geen Socket AM2 formaat! Op welk formaat zou ik moeten zoeken naar een andere koeler?

Ik heb eigenlijk vragen 1 en 2 pas gesteld, dus voor de andere moet ik nog een keer terugmailen :)

Laatst bewerkt:
Ik heb (helaas) nog steeds geen antwoord kunnen ontvangen en ik hoopte het volgende week te kunnen regelen (dat is dus eigenlijk deze week...)

is er misschien iemand die met een van de vragen kan helpen? Sommige dingen moet ik gewoon via acer horen denk ik

ik wacht wel rustig af

Ik zal het antwoord direct na ontvangst van de mail doorgeven :)

Ik hoop antwoord te krijgen op 5 vragen:

1. Is het mogelijk om dmv een BIOS - update een Phenom II serie processor op het moederbord (serienummer) te plaatsen? Nee, volgens mij is het een AM2 Socket en daar kan een AM3 niet op, ook niet met BIOS update

2. Is het mogelijk om zonder BIOS - update een Phenom X3 of X4 op ditzelfde moederbord te plaatsen? Ja, de socket AM2+ is volledig compatible met jouw AM2 moederbord. Of alle snelheden volledig ondersteund worden zou je bij Acer op moeten vragen.

3. Is het mogelijk dat jullie iets aan mijn pc kunnen doen zodat ik evt wel zou kunnen overclocken? Ik weet dat ik dan de garantie op de cpu kwijt ben enzo :) Overclocken gaat sowieso niet in een OEM installed BIOS zoals je nu hebt. Na een BIOS update kun je dat mooi zelf doen, mits je een goede CPU fan er op hebt zitten. Het is echter de vraag of je dit zelf aandurft...

4. Als het dan ook mogelijk is: is er een vervangbaar moederbord te vinden voor de ASPIRE X3200 case? Nee

5. Hoe zit het met de cpu koeler backplate op het moederbord? Want dit is geen Socket AM2 formaat! Op welk formaat zou ik moeten zoeken naar een andere koeler? Je moet naar een cooler zoeken op de socket van je moederbord. Maar een cooler voor socket AM2 past ook op een AM2+.

Ik heb eigenlijk vragen 1 en 2 pas gesteld, dus voor de andere moet ik nog een keer terugmailen :)

Edit: bericht aangepast n.a.v. post Marsmannetje. My mistake.

Laatst bewerkt:
4.: Nee, er past geen ander moederbord in. Alleen een heel dure.
Het simpelste is gewoon voor weinig geld een nieuwe kast op de kop tikken. Maar om duistere redenen wil je dat niet...

Duiste rede was dat dit mijn eigen "projectje" zou worden waarbij ik aan een SFF case ga modden. Dit heb ik nog niet eerder voorbij zien komen bij moddings, alleen ATX cases of lan boxen...

Als ik op internet andere versies van de ASPIRE X.... zie (denk aan X1700 geloof ik), dan worden ze nog wel eens uitgerust met een AMD Phenom X4 (Quad)... ik neem aan op hetzelfde mobo...

volgende punt: dus dmv een bios - update (of ik deze nou nodig heb of niet) zou ik het wel voor mekaar kunnen krijgen om te overclocken? Dan kan ik beter gelijk vragen of deze:

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/976/31077/zalman-cnps-7500-cu-led-koel.html

koeler fatsoenlijk genoeg zou zijn om (licht, om te beginnen) mee over te clocken :) Ik heb hier al genoeg over gezocht en geleerd dus ik weet wat ik doe :) maar dan moet ik wel zeker weten dat ik dat dmv die bios update ook kan doen...

Ik heb namelijk via tweakers.net een Phenom X4 9950 BE gevonden die voor dezelfde prijs wordt aangeboden als de door mij origineel gekozen X3 8750 BE... het is dan wel een tweedehands, een weekje of twee oud maar maar 1 keer gebruikt... is dit dan niet sowieso beter?

Bedankt voor de reacties

Duiste rede was dat dit mijn eigen "projectje" zou worden waarbij ik aan een SFF case ga modden. Dit heb ik nog niet eerder voorbij zien komen bij moddings, alleen ATX cases of lan boxen...
Tja, maar nu heb je jezelf ermee...

Als ik op internet andere versies van de ASPIRE X.... zie (denk aan X1700 geloof ik), dan worden ze nog wel eens uitgerust met een AMD Phenom X4 (Quad)... ik neem aan op hetzelfde mobo...

volgende punt: dus dmv een bios - update (of ik deze nou nodig heb of niet) zou ik het wel voor mekaar kunnen krijgen om te overclocken? Dan kan ik beter gelijk vragen of deze:

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/976/31077/zalman-cnps-7500-cu-led-koel.html

koeler fatsoenlijk genoeg zou zijn om (licht, om te beginnen) mee over te clocken :) Ik heb hier al genoeg over gezocht en geleerd dus ik weet wat ik doe :) maar dan moet ik wel zeker weten dat ik dat dmv die bios update ook kan doen...
Overklokken gaat gewoon NIET met een standaard acer moederbord.

Ik heb namelijk via tweakers.net een Phenom X4 9950 BE gevonden die voor dezelfde prijs wordt aangeboden als de door mij origineel gekozen X3 8750 BE... het is dan wel een tweedehands, een weekje of twee oud maar maar 1 keer gebruikt... is dit dan niet sowieso beter?

Bedankt voor de reacties
Ik durf niet te zeggen of de processor ondersteunt wordt. En ook niet of er een bios update voor mogelijk is.

Misschien heb ik mezelf ermee, dat merk ik dan vanzelf wel... btw, het is niet de bedoeling hier een high end pc van te maken... dus ;)

Maarja, ik zal ook wel weer gaan rondkijken :)

Ik heb toch maar besloten om een nieuwe case aan te schaffen en in de loop der tijd de onderdelen te vervangen:

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/1045/31049/thermaltake-lanbox-lite-vf6000bw.html

dat is de case... Hierbij nog een OCZ Fatal1ty 600W voeding van ook 80 euro... is al een lekker begin en daar kan ik wel mee vooruit (kijkend naar het feit dat ik in deze case géén Crossfire opstelling kan maken met dit mobo:

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/851/208657/asrock-a790gmh-128m-moederbord.html

fatsoenlijke chipset, neem ik aan :P

anyway, ik bouw nu in principe mijn X3200 over in deze case, en zal dus in de loop der tijd onderdelen vervangen (denk dat rond kerst zo'n beetje klaar moet zijn :))

Dan wordt dit mijn setup:

CPU: AMD Phenom II X4 940
Mobo: ASRock A790GMH/128M
GPU: ATI Radeon HD4850 1 GB (of een HD 4780 of 4890, mochten de prijzen flink dalen na de introductie van de nieuwe 5800 serie, ergens rond augustus)
PSU: OCZ Fatal1ty 600W
APU: ASUS Xonar DX (of: Creative SB X-Fi Titanium Fatal1ty, mocht het meezitten :))
HDD: 320 GB SATA Harddisk, (die komt nog uit mijn X3200, 2e HDD van 1TB wordt nog ingebouwd als het nodig is)
RAM: 3GB (MERK NOG ONBEKEND?) <-- weet nog niet welke, maar iig 3GB ivm 32 - bits OS

----------------->*DRAGON - PLATFORM<------------------

*****VERGEET IK NOG IETS?*****

Mouse: Revoltec Fightmouse Advanced
Keyboard: Logitech Illuminated

Al met al, ziet deze setup er een beetje goed uit?

Uiteraard neem ik de tijd met het upgraden, aangezien ik nog eventuele aanbiedingen mag verwachten waar ik op kan reageren (=korting hea..,..!!!)

***IK WEET HET: dit is nogal off-topic, maar met het idee een nieuwe case te zoeken. Dit heb ik serieus gedaan en deze vond ik zelf prachtig!

@moderator: als ik hier een nieuw topic voor moet beginnen, doe ik dit natuurlijk graag! ;)

Oke nou goed, even voor degenen die beweerden dat het niet zou gaan lukken: ik heb een koper die mijn proc. (4450e) wil overnemen voor 40 euro ^^

Het is al weer even geleden, en in de tussentijd is er wat mijn setup betreft niets veranderd. Ik heb wel een AMD Athlon X2 7850BE aangeschaft, bij startup van pc krijg ik geen beeld, de pc zelf schijnt niks te doen alleen de CPU koeler gaat als een straaljager tekeer...

Weet iemand toevallig of er een compatibility list is van de Acer WMCP78M? En heeft iemand een e-mail adres van Acer waar ze ook daadwerkelijk op reageren? Mijn meerdere pogingen tot contact opnemen leverden allemaal niks op...

Groeten,
AG

Hoi !

Die vraag zojuist beantwoord in je andere post !

Greetz,

Harry.

Ik zag het Harry, ik was al niet meer van plan hier nog te kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan