AMD en Intel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verry

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Berichten
297
Wat is precies het verschil tussen Intel en AMD? Ik snap dat namelijk niet... ik weet wel dat AMD goedkoper is maar wat is precies het concrete verschil?
 
amd is meer voor games en intel meer voor bestanden enzo winrar dingen uitpakken

met allle respect maar wat een onzin!!

Inderdaad, als je alle huidige benchmarks er op na gaat kijken zie je dat AMD in de verste verte niet in de buurt kan komen van Intel, als je alleen naar processorsnelheid en de daarbij horende prestatie kijkt.
Bekijk je echter ook de prijs erbij zie je dat daarmee AMD een goede slag slaat. Met andere woorden, wil je snelheid en speelt (iets) meer geld uitgeven geen rol, dan neem je een Intel, heb je echter een beperkt budget, dan kies je een AMD, maar dan kies je tevens voor mindere prestaties.
 
Laatst bewerkt:
amdintelcomparison.gif

mooi schermatje
 
mezien even testen met 3dmark06:thumb:

Die snap ik even niet :eek:

Nou ik zit eraan te denken ongeveer 900 te besteden. Het liefst met beeldscherm. en merk
toetsenbord en muis is overbodig. Kan ik met zo'n budget een goeie gamepc krijgen? eentje die GTA 4 en COD 4 en SIMS 3 en Sim City Societies aankan?
 
alles voor 478 euro

Intel® Core™ 2 Quad Q6600 (4 x 2,4 ghz) 179 euro
Corsair 4 GB DDR2-800 Kit (4096MB) 59 euro
Club 3D CGAX-4552 (Retail, TV-Out, DVI, VGA, CrossFireX 512MB) 55 euro
Western Digital WD6400AACS (640 GB) 55 euro
Asus P5QL PRO (Retail, Gb-LAN, Sound, ATX) 85 euro
AOpen H435A (Retail)(350 watt) 45 euro


bij alternate samen gestelt

mezien alleen even voeding en video kaart aanpassen
 
Laatst bewerkt:
AOpen H435A (Retail)(350 watt)

Je moet een sterkere voeding nemen. 350 Watt is erg weinig voor zo'n systeem.
Als ik jou was, zal ik niet alles bij ALTERNATE bestellen, kijk op tweakers pricewatch waar de onderdelen het goedkoopst zijn!
 
Ik heb er echt de ballen verstand van :eek::eek::eek:
Het zijn systemen zie ik.
Hoe werkt dat samenstellen precies?
 
bij alternate samen gestelt

mezien alleen even voeding en video kaart aanpassen

je heb zoon 550-650 watt nodig denk als je er een ati 4870 kaart in stopt
 
Ik heb er echt de ballen verstand van :eek::eek::eek:
Het zijn systemen zie ik.
Hoe werkt dat samenstellen precies?


je kiest een moederboard en je kijkt wat er allenmaal op kan en kasi er omheen en klaar.

maar je moet wel weten hoe je moet in bouwen enzo.
 
Wat bouwen?

In ieder geval stuit ik al op het eerste probleem.
Er wordt gevraagd wat voor Harddisk ik neem. SATA, IDE, Extern en SCSI
Wat moet ik doen?
 
Kun je het me misschien stap voor stap uitleggen? Ik snap er echt niks van.
 
1_1158781715.jpg

dit moederboard

S-ATA
sluit je een harddisk op aan

bios
dat is software op het moederboard om alles werkend te krijgen

PCI slot
kan je bijvoorbeeld netwerk kaart in doen of een tv kaart (let op geen videokaart)

PCI Express
kan je videokaart in doen op dit moederboard zitten er 2 dus dan kan je 2 videokaarten in crossfire of in sli ztten crossfire is met ait kaarten en sli met nvida. dan verbindje ze gewoon met elkaar met een brug

aansluitingen
dat zijn gewoon usb dingen en netwerk enzovoort

CPU
stocker daar plaats je een prosesor op

Geheugen
kan je geheugen in stoppen.

ide
ook voor een harddisk

(als je een moederboard koopt dan krijg je meestal sata stekkertjes en schroefjes er bij om board te monteren in je kast)
 
SCSI = uit het jaar 0

*Kuch*

Tot op vandaag de dag wordt het nog veel gebruikt in servers. Misschien wel de iets snellere varianten dan.

Intel heeft nog steeds de iets hogere benchmark-getalletjes op zijn naam staan, maar in de praktijk merk je geen verschil met AMD. Dit is alweer de zoveelste Intel vs. AMD discussie, er lijkt geen eind aan te komen zeg.

En dat vind ik jammer. Altijd maar weer mensen die beweren dat component A van merk B beter is dan component C van merk D. In zulk soort gevallen lijkt het me dat je je mening globaal weergeeft. Je kunt pas zeggen dat de ene pc sneller is dan de ander. En dat verschilt op meer factoren dan je denkt.

Het is dat ik nu moet eten, maar hier kom ik op terug.
 
Neem een SATA Harddisk, dat wordt ondersteund door (bijna) alle moederborden en is tegenwoordig de standaardaansluiting voor harddisks
 
Wow! Echt duidelijk:thumb: :D

Nu weet ik hoe ik pc moet bouwen :D

Volgend dillema: Welk moederbord zal ik kiezen?:rolleyes:
 
ik zal moederboard nemen waar je mee kan uitberijden

ddr2 geheugen en ddr3 en 2 videokaart aanslutingen
zo dat je altijd nog veder kan gaan met zelfde pc
 
ik ben zal maar zeggen een amd-er maar eerlijk toegeven de theoretische snelheden zijn van intel beter (voor momment)

voor mij maakt ook niet veel uit ik game niet ,ik verlies toch altijd van mijn dochter:p
 
Nou dat hoeft allemaal niet zo hoor ;)
Ik wil gewoon een moederbord hebben die prima functioneerd. met een pc doe ik ongeveer 3 jaar en dat is wel een redelijke tijd om weer te gaan wisselen, dus ik ben niet van plan sterk uit te gaan breiden. :rolleyes:
Welk moederbord kan je me aanraden op basis van bovenstaande?

Ik wil er een Intel Core tm 2 Duo die GTA 4 aankan :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan