AMD heeft nog raadsels voor mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
Ik heb nu mijn Athlon bord draaiende maar!

Hij (de processor) wordt aangeduid met 3000+, maar draait op 2000 (200x10).

Wat is de standaard FSB van zo'n processor en waar slaat die 3000+ op.

Voor de kenners onder U heb ik het CPU rapport er bij gedaan, want ik kom bij Clawhammer niet verder dan timmer gereedschap om spijkers uit te trekken.

Eric.

Bijlagen

Die 3000+ is alleen maar de naam ;)

Dat is omdat ze moeten concureren met Intel.

@Killermenace

Dus 200 is zijn FSB, en verhogen is op eigen risico.

Eric.

Re: @Killermenace

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Dus 200 is zijn FSB, en verhogen is op eigen risico.

Eric.

200 is de FSB dan ja.

Als je die toch wil verhogen. een aantal tips.

- Zorg voor genoeg koeling (een AMD wordt van zichzelf al warm... als je die ook nog overclocked....)
- Als het misgaat en je hebt de overclock vanuit het BIOS gedaan en hij wil niet meer opstarten.. BIOS batterij eruit / dipswitch omzetten om het BIOS te resetten. Dan krijg je weer je standaard instellingen.

inderdaad,
het is heel normaal dat die maar op 2000 draait is trouwens ook beter voor het stroomgebruik en de warmteontwikeling.
En als hij met 2000 dezelfde prestaties kan halen dan een intel met 3 ghz zo is het dan he

Het is een shuttle

Met heatpipe koeling (perfect overigens).

Wordt in silent mode (fan draait niet harder dan 1100 toeren) niet warmer dan 43 graden.

Dan moet hij toch nog wel wat kunnen hebben denk ik zo. Mijn PII's van 450 draaien al jaren op 530. En mijn P4 bord gaat op zijn gemak naar 50 graden (zonder overclocken).

Maar als ik er naast zit zeg het maar.

Eric.

Bij 65/70 graden idle zou ik op gaan passen ;)

Bedankt Tarabass

Maar die waardes zijn bij hard werken, Bij Idle zakt hij (de schuttle) niet echt, laat gewoon zijn Fan nog langzamer draaien.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan