AMD-K6 tm w

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maud
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maud

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Een oude computer van mij heeft deze processor (AMD-K6 tm w). Is dit vergelijkbaar met pentium II.

Wie kan mij dit vertellen.

Thnxs anyway.

Volgens AMD was dit wel het geval, in de praktijk was de AMD toen iets langzamer dan de Pentium.

de amd 6 k2 is 100mhz sneller .... daar was toendertijd een hele gedoe omd at de k6 2 sneller was...........

:D

100Mhz sneller? De Pentium II gaat tot 450Mhz, de K6-2 gaat vanaf 500Mhz, het verschil kan dus 50Mhz zijn.

Feitelijk kun je deze twee processors dus niet met elkaar vergelijken. Daarvoor zouden beide processors op dezelfde snelheid moeten draaien.

ik heb hier een amd k6 2 350 mhz liggen..
en die is stukken sneller dan de pentium 350 mhz.. de amd k6 1 is wel stukken langzamer als de pentium

hoe komt het dan dat ik er 1 heb .. serieus je zit fout serieus.. ik heb er zelfs 1 gehad van 333 mhz is dat wel de laagste amd k6 die ik heb gehad

Zou AMD dan niet weten wat ze hebben?

Ik wil hier niet teveel offtopic gaan, ja/nee lange strijd enz. Laten we het hier maar bij houden.

die je me laat zien zijn de laatste versie,s

er zijn ng langzamere ik zoek link voor bewijs

naja maakt ook niet uit maar die je liet zien is de nieuwste versie weer .. je hebt ze namelijk ook al vanaf 300 mhz .. maar athlon heb je ook verschillende versies van .. ik ken alle namen niet meer .. maar thinderbirth heb je en ng meer maar is wel verschillend produckt

De K6 heb je op 166, 200 en 233 mhz. Dit is een Pentium-achtige processor, meestal iets meer performance op hetzelfde aantal megaherzen. De FSB is in alle gevallen 66 mhz. Deze cpu kan op een (super) socket-7 moederboard geplaatst worden.

De K6-2 begint vanaf 266 mhz en loopt door tot 550 mhz. Dit is een cpu die zich volgens AMD kan meten met een Pentium-2, maar meestal performt hij iets minder dan een echte P2 op hetzelfde aantal megaherzen. Daarentegen is de snelste P2 maar 450 mhz terwijl de snelste K6-2 op 550 mhz kan draaien.
Voor de K6-2 heb je een apart moederboard nodig van het type super-socket-7. Dat is een socket-7 moederboard met extra's (meestal AGP, UDMA/66, andere voltages, hogere multipliers, enz)
De FSB varieert, afhankelijk van het type, van 66mhz tot 100 mhz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan