AMD Kaveri APU Technologie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenny2013

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2013
Hallo!

Ik heb er niet hel veel verstand van, maar wil graag het volgende weten:

- Ik wil graag een laptop aanschaffen met een Intel Core i7 (2,4 Ghz QUADCORE) om voornamelijk video/foto bewerking programma's mee te draaien.
- Er is mij verteld dat ik beter een laptop met een AMD processor kan nemen, wegens de AMD Kaveri Technologie (This uses a heterogeneous system architecture (thankfully better known as HSA) to not only combine a CPU and GPU in a single die, but also allow both processors to access the same areas of memory without waiting for the other to finish first).

Nu wil ik graag weten:

- Hoe groot is het belang van kloksnelheid op de prestaties van een laptop, wanneer ik gebruik maak van video/foto bewerkingsprogramma's?
- Wat kan de invloed zijn van deze nieuwe AMD technologie op deze kloksnelheid.
- Als deze nieuwe technologie op een andere prestatie van invloed is. Welke is dat dan?
- Is deze nieuwe technologie van invloed op de prestatie van het virtuele geheugen?
- Zijn deze AMD processoren er al voor de commerciële markt en worden ze al in laptops geproduceerd?
- Of terwijl, is dit een revolutionaire ontwikkelen en is het beter om even te wachten met het kopen van een laptop?

Bedankt voor het antwoord!

groetjes,

Eric

Vrees dat de Intel 4 serie nog steeds sneller is en minder verstookt plus dat die AMD denkelijk pas volgend jaar op de markt komt.
Kloksnelheid is al lang niet meer het belangrijkste, IPS, Instructions Per Second zegt meer.

OK, maar denk je dat die nieuwe AMD hogere IPS heeft dan Intel tegen die tijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan