amd of intel? (gamen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

luke22

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
ik heb zitten zoeken voor een goede processor om te kunnen gamen..

nu zit ik ontzettend te twijfelen aangezien in benchmarks telkens of de 1 of de ander er beter uit komt...

Daarom zou ik graag julllie mening willen weten over wat ik het beste kan kopen...zeg maar waar ik meer waar voor mijn geld heb.
Mijn pc wordt gebruikt voor goed gamen: battlefield 3, borderlands 2, far cry 3, skyrim, saints row the third ect. ect. ect.

Het gaat om:

intel I5-3470 (link voor specificaties: http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Processor/Intel-Core-i53470,-s1155/1362884 )
AMD FX-8320 black edition (link: http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Processor/AMD-FX8320-Black-Edition,sAM3/1367184 )

alvast bedankt :thumb:

groetjes,
luke

intel is natuurlijk beter maar wel weer duurder

Dat is niet echt waar.

De Intel processor is slechts beter in gaming, in alle andere taken is de AMD processor stukken beter. Als je alleen wilt spelen dan zou ik ook de Intel kiezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik sluit me aan bij Lange Pier: de videokaart is veel belangrijker. Verschil tussen deze 2 processoren met dezelfde videokaart zal er niet zijn ;) Overigens zijn deze 2 processoren redelijk aan elkaar gewaagd als je gemiddeld kijkt van verschillende toepassingen/gebruiken.

@lord4163 hij vraagt tog ook welke voor gaming beter is.
en jullie hebben gelijk over de grafisch kaart maar hij vroeg na cpu

@lord4163 hij vraagt tog ook welke voor gaming beter is.
en jullie hebben gelijk over de grafisch kaart maar hij vroeg na cpu

Zie het als een stukje extra advies:thumb:

ja,en moet je kijken wat zo'n AMD stookt. 125 watt tegen 65 watt van een intel.

wow! allemaal ontzettend bedankt voor de snelle reacties!

Zoals je kan zien bij mijn links zijn de prijzen het verschil niet, en als ik het zo zie heeft iedereen verschillende meningen.. dus daar kan ik het zo ook niet uit halen.....
Heeft iemand een par feiten waarom amd of waarom intel?

Om het dan toch over de videokaart te hebben, ik ga een radeon HD7850 2gb halen, (nog effe kijken of het een asus,sapphire of msi wordt)

EDIT: (niet meer van toepassing) maargoed over intel, ik zag dat je met moederbord 2 chipsets hebt. Ik heb hier geen verstand van... iets over een B75 en 1155 ofzo? maakt dit veel uit welke ik neem?

Laatst bewerkt:
ja chipset zyn voor verschillende cpu s 1155is voor intel en b75is voor amd.
maar voor waarom intel die is beter voor gameb en veel zuiniger

o bierent laat maar ben even beter gaan kijken en er staat socket 1155 en Chipset moederbord Intel B75.. grapje :$

ja chipset zyn voor verschillende cpu s 1155is voor intel en b75is voor amd.
maar voor waarom intel die is beter voor gameb en veel zuiniger

Onderbouw dat eens, waarom is die beter voor games.
Ook het "verstoken" staat nergens, alleen de warmteafgifte in Watt maar das wat anders.
Zie veel geroep maar weinig onderbouwingen.

Veel warmte is veel koeling,veel slijtage.

Maar verder staat er niks nuttigs.
1155 is de intel socket en B75 is de intel chipset

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan