AMD of INTEL laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jospen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
hallo, heb advies nodig:

twijfel tussen twee verschillende Acer Aspire laptops:

De 5600wlmi met oa:

Intel Core Solo processor T1350 1 86GHz
512 ddr2

voor ca 710,-

en de Acer Aspire
met oa:

AMD Turion 64 2X TL50 1.6Ghz
1024 ddr2

voor ca 750,-

Wat zouden jullie doen? Is een laptop "voor de heb". gewoon wat mee internetten e.d,
maar wil wel graag zoveel mogelijk geheugen...vandaar dat ik twijfel.

De intel core zijn in principe goede en krachtige processors alleen een amd turion is voor een groot gedeelte ontworpen voor laptops. Ik zelf zou kiezen voor de intel core maar ik zou ook kijken hoeveel geheugen, werkgeheugen (of het uitgebreid kan worden, en naar hoeveel) etc.

Al die kleine dingen moet je ook naar kijken

Als het maar is om gewoon te internetten en je wilt zoveel mogelijk geheugen(hoewel 512 ook al aardig is om wat mee te internetten), zou ik voor de amd gaan. Is anders een tweedehands pentium 3 voor 300 euro niets voor je? Heb ik ook gedaan. 866 mhz, 384 RAM(kun je dan voor 100 euro makkelijk naar 1 gigabyte uitbreiden), 30 gigabyte HD, dvd-speler, 14,1 inch scherm. Internetten gaat zeer goed icm msn, mediaplayer, office en wat verkenners open(op 384 RAM nog steeds) Voor 400 euro heb je dus wat jij wilt.

dank

dank voor de reactie`s.

heb nu zelf al een pentium 3 500 mhz,
maar wil weer eens iets anders.

ga denk ik toch voor een wat completere amd...

Nuja, het is jouw geld, maar veel snelheidsverschil ga je voor jouw applicaties niet merken...

maar wel als ze bijv video gaat bewerken of zoiets

Je weet niet wat de "toekomst" doet he waar je hem voor gaat gebruiken

ja ok, maar als je een laptop koopt om misschien binnen een jaar of twee zware dingen te doen, dan ben je zwaar mis. het is immers niet helemaal zeker dat je die taken wel gaat doen

offtopic: skelle's mobo voor zijn amd k-6 2 is na een half jaar dienst plots overleden en dat terwijl hij er gisteren schoolwerk op heeft gedaan:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan