amd of intel pentium

Status
Niet open voor verdere reacties.

boudewijn34

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
ik ben op zoek naar een krachtige laptop met een 15 inch beeldscherm.

het valt mij op dat laptops (acer) met een amd processor goedkoper zijn dan met een intelprocessor. uiteraard met dezelfde kloksnelheid.

wie kan mij verklaren waarom dit zo is. En waar gaat kwalitatief de voorkeur naar uit?

alvast bedankt.

Boudewijn

Wat ben je van plan om vooral met je laptop te gaan doen? Videobewerking > Intel
Games/3d > AMD

Voor derest maakt het eigenlijk niet veel uit. Ik kan persoonlijk niet aan een computer merken of er een Intel of AMD in zit, maar mijn voorkeur gaat naar AMD. :)

Dat hangt er helemaal vanaf wat je met die laptop wilt gaan doen.
Ik gebruik m'n laptop om op een locatie zolang mogelijk te kunnen werken waar geen stroom is, dus heb een voor Centrino gekozen.
Wanneer je zwaardere aplicatie's wil draaien op je laptop zou je voor een Pentium moeten kiezen. Scheelt qua levensduur op een batterij de helft. Maar wanneer je altijd stroom in de buurt hebt is dat geen probleem natuurlijk.
Voor al het overige volstaat een AMD denk ik.

Fonz

Ik ga zelf ook een ACER aanschaffen. Had mijn ook op de 1800 serie. Maar is wel errug groot om 4 dagen in de week mee naar school te slepen.

Ik ga denk ik voor de Pentium Mobile processor. Deze gaat vele malen langer mee omdat ie minder batterij vreet. Daarbij kies ik voor meer geheugen.

Maar ik wacht zo lang mogelijk in de hoop dat de prijzen omlaag gaan beetje.

Maar als het echt nie anders kan, doe ik dat met pijn in mijn hart, zalk een amd moeten nemen...

Ben nl Intel fan...

Dit zijn trouwens gevaarlijke topics. Heb al vele discussies gevoerd welke beter is AMD of Intel...
ben benieuwd

Dat is appels met peren vergelijken, dus geen discussie maar gezeur en sitevulling.

Fonz

hmm ik ben van oordeel nooit meer intel pentium prescot worden veel te heet. Maar cpu's voor laptop's zijn natuurlijk iets anders ontwikkelt.

Dat bedoel ik maar weer.
Alles is anders.
Centrino, Pentium, AMD allemaal anders.
Niet vergelijken.
Alleen op hun eigen specifieke kwaliteiten beoordelen.

Fonz

Ook ik heb mij in het verleden op dit forum laten verleiden tot best wel oeverloze discussies over dit onderwerp, dus daar doe ik niet meer aan mee, tenzij mensen iets beweren wat (naar mijn / of naar objectieve maatstaven) klinkklare onzin is.

Derhalve slechts 1 advies aan Boudewijn.

Vraag jezelf af welke apllicaties je gaat draaien en kijk vervolgens naar de benchmarks van beide processors. Houd daarbij wel verrekte goed in gedachten dat het niet alleen de processor is die de prestaties van een computer bepalen.

Er zijn heel erg veel benchmarks te vinden. Roep maar naar welke processor(snelheid) je ongeveer op zoek bent en ik (en/of mogelijk anderen) posten wel wat linkjes -voor zover je die zelf niet kan vinden-.

Suc6 met je beslissing!

ik heb een intel pentium en hij doet het perfect
ik doe er spellen op
kijk er dvd mee
internet doe ik erop
downloaden

en hij doet het perfect

het is een asus
3000+
512 mb ram
32 mb videokaart
30 gig hd

hier op doe ik alles

en zo zijn er nog 999.999 andere computers wiens baasje heeeel tevreden is............... ;)

Heb nu m'n desktop aangezet en ga tijdens voetballen op TV verder op m'n laptop.
Ik ga zo de aardappels op tafel zetten.
Daarna afwassen, wasje draaien en voetballen kijken.

amd intel, jullie reactie

ok het is me duidelijk, vraag 100 man een mening en je krijgt (terecht) 100 antwoorden. Ik heb nu een acer 1703sm 2.6 en ben hier heel tevreden over. deze heeft een intel processor, en zit eigenlijk continue aan de stroom.

met de 2e nieuwe is het de bedoeling dat ik rekenprogramma's ga draaien. informatie ga downloaden (geen games of muziek o.i.d., maar teksten en of juridische cq fiscale informatie).
verder wil ik deze laptop veel meenemen met in principe overal genoeg aansluitpunten voor stroom.

kortom een amd processor zou voldoende moeten zijn.

andere vraag: is een kloksnelheid van 3000 bij een amd evensnel of krachtig als bij een intel?

groet en alvast bedankt voor jullie reacties.

boudewijn

Met je opmerking :
een amd processor zou voldoende moeten zijn
zit je er m.i. ietwat naast.
Een AMD is niet "minder" dan een Intel, net zoals een Intel op diverse terreinen niet "minder" is dan een AMD.

Voor jouw pc is zelfs een AMD 2000 of een Intel 2400 al voldoende (zelfs nog minder). Voor het rekenen met spreadsheets en het downloaden van informatie hoef je sowieso geen zware processor te hebben, tenzij je spreadsheets bestaan uit 64000 rijen en 100 kolommen....... ;)

Wat je 3000 vraag betreft : nee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan