AMD of Intel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orca45

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2002
Ik moet een nieuwe PC kopen.

Wat is beter, AMD of Intel ?

Zit er veel verschil in de Intel Core 2 Duo E8400 of Intel Core 2 Duo E8500 ?

Alvast bedankt
Orca45

P.S. stel ik zou de Intel Core 2 Duo E8400 kopen, welke kooler raden jullie dan aan.

Ik zou voor de Intel gaan.
Tussen de 8400 en de 8500 zit nauwelijks merkbaar verschil
De standaard bijgeleverde koeler koelt redelijk en is behoorlijk stil.
Als je een boxed versie hebt (en niet wil overklocken) kun je die eerst even proberen.
Bevalt het niet, dan kun je altijd nog een andere nemen.

mvg leo

Ik moet een nieuwe PC kopen.

Wat is beter, AMD of Intel ? (Ze zijn allebei even goed)
Zit er veel verschil in de Intel Core 2 Duo E8400 of Intel Core 2 Duo E8500 ? (zie hierboven)

Alvast bedankt
Orca45

P.S. stel ik zou de Intel Core 2 Duo E8400 kopen, welke kooler raden jullie dan aan (Zie hierboven).

De vraag moet niet zijn "Welke is beter", maar je vraag moet luiden:
ik ga (voornamelijk) het volgende met mijn pc doen :
1. ??
2. ??
3. ??
4. ??
Wélk merk processor / type is aan te raden?

De alleenheerschappij van Intel in het high-end segment blijft ook met de komst van de tweede revisie Phenoms ongeschonden. Wie een echt snelle PC wil samenstellen kan niet om de Core 2 Quad heen. De prijzen zijn wel relatief hoog; zonder concurrentie kan Intel er eigenlijk bijna alles voor vragen. De nieuwe Phenoms laten zich qua prestaties eigenlijk het beste vergelijken met Intels nieuwe dual-core E8000-reeks. AMD heeft dan het voordeel van vier cores, dat beter schaalt bij multi-threaded software, Intel heeft juist het voordeel van een lager energieverbruik en beter overklokpotentieel. Qua prijzen zitten de Phenoms en de E8000's in hetzelfde segment.

Wie een budget PC wil samenstellen moet goed prijzen en prestaties vergelijken. Intel en AMD houden elkaar hier zo nauwlettend in de gaten, dat je er bijna vanuit kunt gaan dat CPU's met gelijke prijs ook vrijwel identiek presteren. Wij blijven enthousiast over de Pentium dual-core reeks vanwege de prestaties, maar ook de nieuwe Athlon 64 X2's met 45W TDP, te herkennen aan het ‘e' achtervoegsel, kunnen ons bekoren: prima prestaties met een laag energieverbruik.

Dual-core processors zijn inmiddels vanaf zo'n 40 euro beschikbaar en we raden iedereen aan om voor een werk PC ook dat als minimum aan te houden. Een zuinige single-core is wat ons betreft alleen nog interessant voor bijvoorbeeld een Home Server.

Komt uit het artikel AMD versus Intel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan