AMD overclock met de bios HELPMIJ

Status
Niet open voor verdere reacties.

ultimo13

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Goeden avond beste helpmij'ers,

Ik wil graag mijn 2.8Ghz dualcore overclocken naar minstens 3.25Ghz,
Ik heb vandaag een andere cpu koeler geïnstalleerd (CoolerMaster HYPER-TX3)
En wil nu overclocken.
Graag via de bios, en dit heb ik al welles gedaan bv. multiplier x14 (standaard 200Mhz nu 210Mhz-215Mhz)(standaard koeler) maar dan klokt die het geheugen van 400Mhz mee en wordt dat hoger en warmer en vooral heel onstabiel.

Enig idee hoe ik de hoogte van dat "Geheugen" vastzet? of een alternatief progamma waarmee ik beter kan overclocken (aub geen amd overdrive, of anders mag je me dit in een aantal uur uitleggen, want ik snap er bar weinig tot niks van!)

Mijn moederbord is een - Asus m2a-vm
En mijn cpu is een - AMD athlon 5400+ X2 (standaard 2.8ghz X2) x64.
Mijn Ram geheugen is - Golden Empire CL5-5-5DDR2800 x4 = 4096mb dus.
Voeding - Nexus 850 WATT (WAT!)
Gfx- 9500gt (Oc. 720/1800/525 kern/shader/mem.) xfx 550m

Alvast bedankt!

zou het bij software houden, kan met amd overdrive of fusion maar er zijn zat andere programma`s, heb je geen overclock tools bij het moederbordt gekregen?

Nee het is wat dat betreft een kak moederbord, ik kan ook overclocken met mobo maar daar blijft mn geheugen dus niet op 400 staan, maar dat fusion, is dat wat?

meer iets als game booster maar je kan er ok me overclocken in combinatie met overdrive.

Ok dus ik download fusion ffkes, en dan ben ik zo terug op het forum ;)

ty

Overklokken gaat in de meeste gevallen nog het beste via het Bios zelf.

Is dat zoveel dan?

nee maar veelste veel voor mijn systeem

@ rob,

Kun je me een beetje helpen met FUSION want ik kies ofc. voor max performance en dan?

het werkt in combinatie met amd overdrive heb je dat al geïnstaleert?

meer iets als game booster maar je kan er ok me overclocken in combinatie met overdrive.

ik haat fusion , het is gwn een progamma wat alles wat niet nodig is om te gamen afsluit xD
Het spijt me maar dat zoek ik niet.

Iemand andere ideeën voor OC progammas of hoe ik mn geheugen vastzet op 400?

je kan het helemaal aanpassen en je kan het gebruiken om over te clocken , om over te clocken heb je alleen overdrive nodig, appart downloaden.

@ royb

Nee ik heb overdrive al, maar ik zoek een progamma om mn geheugen vast te zetten en dan rustig de multiplier (14 x 225 Mhz ofzo) kan overclocken

@ mrmusic

Dat klopt het is echt een slecht moederbord, maar het moet mogelijk zijn om mn geheugen vast te zetten toch?
En is flashen anders een optie?

ik heb zelf laatst mijn cpu overclockt, ik had een optie in de bios waarmee ik me geheugen vast kon zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan