AMD overclock van 2.8 ghz naar 3.6 ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

applefaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Hallo

Ik ben deze dagen met overclocken begonnen
ik zit nu op 3.6 ghz hij daaide op 3.4 ghz heel stabiel maar op3.6 ghz niet. alleen nu krijg ik of een BSOD of een error
met prime95 ( stresstest ) ik heb het voltage ook al wat verhoogt alleen hielp ook niet misschien moet hij nog meer. ik zit nu op ongeveer 1.560.. Volt

hier een screenshot van me error

[smallIMG]http://www.imgdumper.nl/uploads2/4bbb74d856753/4bbb74d83cf36-Untitled.png[/smallIMG]

Alvast bedankt

Leuk dat je hem hebt overgeklokt!

Maar wat is het nut van dit topic?

wel, dat hij wil weten of hij z'n CPU toch nog hoger kan clocken of niet, ondanks die errors.

@ Topicstarter: als je errors of BSOD's krijgt bij het overclocken, wil dat zeggen dat je beter stopt op het laatste waar het stabiel blijft.
6Ghz extra is al redelijk goed voor een eerste overclocking.

kan je anders niet op 3.5 Ghz raken?

Dan doe ik dat zal even wat klooien met voltages

hij wil overklocken das tog duidelijk
wat een nutteloos antwoord
dit is het overclocking forum!

kun je laten zien wat de BSOD crash code is

kun je ook laten zien welke test je draait met prime95

meschien kan het ook de ram zijn met timings of verkeerde MHZ die de ram niet aan kan

en geef wat meer info over het totale systeem

Draait nu stabiel op 3.41 ghz..
Ik kreeg al waarschuwing dat er teveel volt opstond dus backt to the 3.4ghz

Heb vandaag even zitten gamen ( Call of duty MW2 )
Draaide lekker op die 3.4 ghz zal zo even terug naar de 2.8 ghz en kijken wat het verschil het nou is qua snelheid. :evil:

dat prime 95 screentje is dit op 3,4Ghz?

Hij springt gelijk al fout binen 1 minuur in de 1024 test.
Hoe staat je geheugen nu ingesteld??
Staat hiervan de voltage / timings ook goed (standaard beschreven op de sticker)

Ook vind ik je voltage erg aan de hoge kant....AMD zal vast anders werken als intel, maar het is en blijft een 45nm CPU..
Ik heb net een beetje gegoogled en alleen mensen met waterkoeling / zeer goede luchtkoeling gooien hem over de 1.5V Laat staan tot 1.56V
Meer spanning = meer warmte. Liefst je cpu op zo'n laag mogelijke voltage laten lopen.

Snelheid tijdens gamen zul je niet echt merken.
Hier doet de Graka het grootste werk ipv de CPU, het heeft wel invloed, maar niet dat je een overklok hebt van 30 procent, dat je game ook 30 procent sneller is.

Laatst bewerkt:
Op 3.4 ghz loopt hij stabiel maar op 3.6 is het meteen mis..

Ja, ben ook niet veel verder gekomen trouwens

Ja, ben ook niet veel verder gekomen trouwens

Dan zou ik hem gewoon op die snelheid laten, mischien nog een tandje trager ivm warmte productie e.d. Maar voor de rest toch een net resultaat lijkt me :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan