Amd Phenom II N830 word warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsJ1996

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Hallo,

ik heb een vraag is het normaal dat mijn Acer 5552G laptop zo warm word?
hij word meestal zo warm na dat hij ongeveer 2 uur heeft aan gestaan.
Cpu: 62 Graden
Gpu: 57 Graden
HD: 42 Graden

Specificaties van de laptop:
Windows 7 Home premium
Amd Phenom II N830
Amd Radeon HD 5700 Series
Toshiba MK6465GSX
4 GIG ram.

Bijlagen

• laptoptemp.jpg
    laptoptemp.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 44
Hoi,

Je hebt de ventilator gaten al eens stof vrij gemaakt en wat doe je op dat moment met het notebook?

cpu is idd wat aan de warme kant de rest ziet er goed uit de videokaart kan redelijk wat hebben

wat ik zou doen is de laptop omkeren de onderkant eruit schroeven en even met de compressor of een spuitbus met gas schoonspuiten

Ik denk dat ik hem beter niet kan open schroeven aangezien er nog garantie opzit,
maar ik zal even contact opnemen met Acer.

Hallo

jammer genoeg vermeld je geen ouderdom van dit systeem :o "Ik denk dat ik hem beter niet kan open schroeven aangezien er nog garantie opzit, "

Indien je garantie claimd voor dit systeem , vermeld er uitdrukkelijk bij , dat deze volgens jou te warm wordt ,en dat je bang bent voor de uiteindelijk levensduur.

Zo heb je iets op papier ....

Let wel :

Dit model , en zeker de a.m.d versie , is berucht voor "warmlopen".

Echt warm is deze niet te noemen , maar indien de door u vermelde t° kloppen , is er te weinig airflow in de behuizing.

Zie de harddisk temperatuur ...

De meest voorkomende oorzaak is een verstopte heatpiperadiator door stof.

Overbodig te vermelden dat de oorzaak dan bij de eindgebruiker ligt....

Hou deze laptop stofvrij , en dan kun je nog jaren van deze genieten.

Hoe je snel/eenvoudig een laptop stofvrij maakt , heb ik al tot vervelens toe vermeld ...

Hierbij nogmaals :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

In de meeste gevallen hoef je de laptop zelfs niet te openen , en voor zo ver ik mij herinner , is het betrokken model er zo eentje.

Het zuiver maken is een kwestie van enkele minuten.

Peer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan