AMD Phenom II X4 965 Black Edition of AMD Phenom II X6 1045T?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SurreaL1

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Beste helpmijers,

Ik ben van plan om mij CPU te gaan vervangen met een van de 2 bovengenoemde CPU's. Maar, ik weet dus niet welke. Op het moment heb ik de AMD Athlon X4 620, die bottleneckt met mijn videokaart. Vandaar dat ik hem wil vervangen. En sinds de 1100T en 1090T nergens meer te vinden zijn, kwam ik uit op deze 2 CPU's. Enige tips of aanraders?

Alvast bedankt..!

wat wil je er mee gaan doen?
voor gamen neem de x4
voor beeldbewerking neem de x6

Gewoon de X6 nemen, zit je altijd goed betreft all-round/toekomst van je pc. Multitasken, bewerken ect.
Bij gamen (mocht je dat doen) draait het toch voor 80/85 procent om de videookaart.
Verschil tussen de x4 en x6 zal hoogstens enkele fps schelen. Dit merk je amper.

Wat zijn de rest van je PC specs?

Wat zijn de rest van je PC specs?

MB: MSI GF615-P33

Videokaart: XFX HD 6870

CPU: AMD Athlon II X4 620 @2900Mhz

Voeding: OCZ StealthXStream 700W

RAM: 8GB G.skill Ripjaws @ 1666Mhz

Verder ben ik eigenlijk gewoon een gamer, die soms nog wel is een video opneemt en die gaat bewerken. Dus de X6 zou een betere keus zijn? Omdat die dus gewoon all-round is. En inderdaad, een paar FPS maakt ook niks uit..

Die processor bottleneckt eigenlijk bijna niks. Helemaal als je hem nog een beetje overclockt. Bij bijvoorbeeld Battlefield 3 ga je het verschil niet of nauwelijks merken.

Die processor bottleneckt eigenlijk bijna niks. Helemaal als je hem nog een beetje overclockt. Bij bijvoorbeeld Battlefield 3 ga je het verschil niet of nauwelijks merken.

Ik merk het anders toch vrij vaak.. Ineens FPS drops etc. Ik kan BF3 nog niet eens op High zetten, dan gaat hij al langzaam lopen. Dat kan toch niet aan videokaart liggen? Bijv. jij als HD6850 owner met een Phenom, waar draai jij BF3 op?

heb je het geld voor een X 6 koop dan een Intel i5 2500 is veel beter in zon beetje alles

EDIT: ik zie nu dat je de pc wilt upgraden dan zou phenom X4 II 975 of 980 nog een optie kunnen zijn
tis in iedergeval een stuk beter dan de X6

klikerdeklik

de HD6870 kan battlefield 3 niet op high aan daarvoor heeft de videokaart niet genoeg vram/kracht voor
zeker als je op een resolutie van 1080P speelt

wil je BF3 op high spelen zonder lag dan heb je meer een GTX570/GTX470 of HD7870/HD6950 nodig

Laatst bewerkt:
heb je het geld voor een X 6 koop dan een Intel i5 2500 is veel beter in zon beetje alles

EDIT: ik zie nu dat je de pc wilt upgraden dan zou phenom X4 II 975 nog een optie kunnen zijn

Als ik een Intel zou kopen zou ik ook meteen een nieuw moederbord erbij moeten kopen.. En de 975 kan ik alleen maar vinden voor 250 euro, ook nogal aan de dure kant.

Oh ik zie nu de link pas, zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
wel opschieten AMD heeft de phenom series EOL gedaan dus nieuw zul je ze niet zo snel meer krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan